lak Krill 72 3650 03-01-2018 14:12 Hej Er i gang med at lave et plankebord.Bordpladen er af ask.To spørgsmål: vil gerne lakere bordplade, er det et problemKan man godt lakere i sin garage, når der kun er ca 12 grader.tak for svar C/L 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Nitter 5936 7700 03-01-2018 18:46 Det kommer an på med hvilken lak du påtænker at bruge ? Du kan under alle omstændigheder læse dig til om det er tilrådeligt på enten lakkens emballage eller produktblad. Generelt vil jeg dog fraråde du gør det i garagen, grundet der nok er en højere fugtighed der ude end indendørs og du så risikere lakken kan blive mat/hvidlig. Mvh. Leif. Onliner: "Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
PinkHenrik 6108 6300 03-01-2018 18:48 Det er lidt et spørgsmål om hvilken lak du vil bruge, så læs på bøtten. Jeg havde noget skibslak stående som jeg "kastede" over en plade som jeg skulle bruge i garagen.... den var over 14 dage om at hærde helt op, fordi det var koldt og fugtigt. Lak tørrer rimeligt hurtigt i overfladen, men er generelt længe om at hærde helt op. Det kan testes ved at bruge kanten af en negl (et sted hvor det ikke synes). Afsætter neglen et mærke i lakken, skal den hærde mere. Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Krill Trådstarter 72 3650 03-01-2018 19:42 Tak for jeres svar. Jeg er ikke bange for at bruge den lak jeg har. Men i har nok ret i der er for fugtigt og koldt i en garagen. C/L