Wedi plade i kældergulv

Jeg skal lave filser på gulvet i kælderen. Den er ikke særligt fugtig, men der trækker lidt skjolder op i vægene (nederste 10cm). Gulvet er nu i beton, helt fladt, men det støver lidt. 

Hvis jeg sætter ting på gulvet kommer der ikke fugt. Der var tidligere et trægulv vi fjernede. Det var faktisk fint på midten, men marginalt råd langs kanten på undersiden (det havde ligget der siden 80´erne).

Der er ok højde, men vil ikke tage for meget af højden og havde faktisk overvejet bare at sætte wedi 1.2cm og så fliser på dette. Kun på gulvet. Det er ikke en kælder vi skal bruge til andet end lager/værksted og måske en gang bordtennis.

Lyder det fornuftigt? Det er vel bare at bruge samme fugemasse under pladerne og til fliserne ovenpå?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor ikke bare lægge fliserne direkte på betonen? 


Morten

Tak for spørgsmålet.

Det overvejede jeg også, men tænkte at huset er fra 1946 og helt uden isolering i gulvet. Jeg tænkte at den første centimeter isolering er den vigtigste, og ville udnytte at wedi også er vådrumsmembran i samme omgang.

Giver det mening eller ville det være spild af tid at lægge på?

Hvis det var mig, så ville jeg bare lægge fliserne på betonen. Lige slibe det rent og plant først. 


Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis