Indbrudsalarm til hus

Hej

Vi har de sidste måneder døjet noget med indbrud i vores kvarter, så nu vil vi gerne have installeret en indbrudsalarm. Jeg ønsker ikke at have et abonnement som f.eks. ved Verisure, den skal bare kunne sende en SMS til mig og evt. mine naboer.

Jeg har kigget lidt på den her Powermax alarm, er der nogle der har gode / dårlige erfaringer med denne?

https://bels.dk/produkter/7511-powermaster-indbruds-alarm/

Mvh

Jens


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har installeret nogle HJEM alarmer de fungerer udmærket, og jeg købte den hos XL byg. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Er du sikker på det er en husalarm du skal have? Jeg har været i samme situation som dig og startede ud med en husalarm (dog billig) men ved nærmere eftertanke skiftede jeg over til videoovervågning for at gå mere præventivt til værks.

En husalarm går igang når tyven er brudt ind i huset og så kan man så håbe på at tyven løber væk straks. Der er ikke noget som sådan der præventivt afskrækker en tyv i et påbegynde indbruddet. 

En tyvs værste frygt er at blive taget/fanget. Derfor mener jeg at videoovervågning er  mere præventivt, da kun dumme tyve går ind ad en havegang hvis de kan se et kamera. De dumme vil kunne kædes sammen med andre indbrud vha optagelserne. Dvs større chance for at opklare indbruddene og få dem stoppet. Prismæssigt er det samme niveau som en god husalarm.

Det var lige et indspark, håber ikke jeg fik ødelagt din tråd.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Helt ok, og egentlig et meget godt indspark

Tror jeg vil overveje at få begge dele, det ene udelukker jo ikke det andet  

Jeg har solgt og installeret nogle hundrede stykker af PowerMaster-10, og i forhold til prisen er de helt fine. Efter den seneste opdatering kører deres app/Cloud også noget bedre. 

Kvalitetsmæssigt er den noget under fx Jablotron JA100, men prisen er også derefter. 

Videoovervågning er også en fin kombination, men det alarmere ikke på samme måde som en tyverialarm. Jeg bruger fx vores videoovervågning til at se hvad der foregår, hvis/når tyverialarmen aktiveres. Ved videoovervågning er det muligt at opsætte VCA, således at et alarmoutput aktiveres, hvis linier eller områder omkring huset betrædes eller krydses. Her er risikoen for fejl "alarmer" dog ret stor. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis