Skjult tagrende larmer når vandet løber

Et af nedløbsrørene fra vores tagrender er i væggen i soveværelset og man kan tydeligt hører vandet løbe når det render og det larmer i et rum hvor man gerne vil have ro - Hvad kan man gøre for at fjerne dryb og løbende vand lyde? smide en kæde i røret ?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tænker ikke at der andet du kan gøre end at få flyttet afløbet... 

mfrost skrev den 03-01-2018 10:00:45

Nedløbet mente jeg og det er jo nok ikke det du gerne vil høre

 Nej, jeg tænkte måske der var nogen som havde en mere innovativ løsning end bare at flytte afløbet. Mine skjulte tagrender er lavet sammen med en zink stern og det ser sku godt ud og tagrender er lavet sådan man kan komme til så ville gerne beholde det som det er. 

Det koster jo "ikke noget" at prøve med en kæde.  Det tror er det nærmste du kommer. 

Jeg har været på et hotol hvor man havde lavet forsøg med antal kæder og størrelse af kædeled. Det var ca. 15 mm led og 3 kæder sammen der gav det mest samlende resultat vel at mærke uden at der var rør udenpå. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej - fik du afhjulpet dit lydproblem?

Vi har en lignende udfordring, det er blot lyden fra tagrenderne og ikke nedløbene. Vi har netop fået vores nybyggede hus, der er bygget uden udhæng og med zink tagrender. Vi har ikke tidlligere boet i et hus uden udhæng og var derfor ikke bekendte med den lyd der følger med når det regner. Tagrenderne klukker og det lyder mest af alt som om vi konstant har en opvaskermaskine kørende. Er der noget at gøre ved dette? Evt i stil med ovenstående løsning? 

Jeg har et bud: tagrendebørste.

Måske vandet så ikke falder fra taget og ned i tagrenden (deraf lydene), men falder fra taget og ned på børsterne som så stille  leder vandet ned i tagrenden.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis