Dårligt udtræk på Teleskopsav

Måske har der været et ? ang. mit. Men jeg har en dewalt teleskop/gering sav som har et udtræk som efterhånden er for en bodybilder! Plaseret på en arbejdsstation med 6 m. udtræk/til lange emner vælter den nærmest når jeg trækker den helt ud. Findes der en justering, der gør udtræk nemmere. Hvis jeg skal afmontere alt på den maskine for at finde en evt. fejl "græder jeg snot"

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan jo starte med at sætte et billede ind af saven, så vi ved hvilken type der er tale. På min DW718 er der en fingerskrue der bruges til at låse udtrækket ved transport. Hvis der også er sådan en på din sav, kan du jo prøve at løsne den. 

Ellers kan en løsning jo være at smøre glidestængerne. Her ville jeg bruge tørsmøringsspray som PTFE. 


Med venlig hilsen

Anders

Hej Anders , det er en ældre DW 707, maskinen er næsten ikke brugt da jeg købte den /sælger var hobbymand.Omtalte fingerskrue har intet med dårligt udtræk at gøre. Jeg har brugt finkornet metal smergel/vådslib uden ønsket virkning. At smørre glidestænger er ikke en god løsning, da savsmuld sætter sig,kun ondt værre. Tror sgu`jeg splitter den ad, har gjort med andre maskiner igennem tiden med godt resultat. DET TAGER BARE EN KRIG.

Grunden til at der blev anbefalet TØRsmøremiddel er jo netop at savsmuld ikke skal kunne sætte sig...........


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Præcis 🙂


Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis