Dræn langs mur

Hej.

Jeg har bygget en støttemur. Den er 50 cm høj. Jordsoklen er ca 90 cm nede. 

Støttemurens bagside er fyldt op med sand da der skal være en terrasse. Muren er opført i funda, armeret osv. På murens bagside ved sandet har jeg malet med sokkel maling og sat grundmursplade op imod så langt ned jeg kunne komme. 

Ydersiden er pudset op. 

Lyder det som en OK opbygning? 

Min tvivl på næste del i projektet er at terrænet falder mod muren. Så der kan stå vand hvilket jeg ser nu.

Hvad vil i forslå som løsning her? 

Grave rende langs mur og fylde op med nødder? Jorden er leret. Hvor dybt skal der så graves? Har læst 50 cm ned fra jordhøjde nogen steder. Sidst så fylde jord op så terrænet falder ordentligt væk fra muren. 

Er det ikke unødvendigt at nedlægge drænrør til faskine? Det er jo kun en støttemur...? 

Håber nogen kan hjælpe mig i mål:) 

Forhånd tak! 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hvis det kun er en støttemur ville jeg selv ikke gøre mere... for hvad er det værste der kan ske ?? i mine øjne ikke noget som helst.

men er det for at fjerne evt. vandpytter foran mur så kan du evt. grave en rende fore den med en fiberdug og fylde op med granitskærver eller lign.

Nej netop ikke så meget. 

Tror også bare jeg hæver terræn og fylder op med drænende sten langs muren. 

Mit eneste problem hvis jeg ikke gør noget og lader vand soppe langs muren er vel opstigende fugt i puds.. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også