Eftermonteret træk

Hej,

Der findes ikke originalt træk til min bil, så det skal fremskaffes uoriginalt fra Tyskland.

Gængse værksteder er ikke meget for at hjemtage dette, så har fundet et lille værksted som godt vil gøre det.

Betaling skal ske ved afhentning af bilen, det er fair nok.

Men da jeg ikke kender værkstedet og det er en enkeltmands virksomhed, så er jeg jo lidt nervøs for om arbejdet gøres korrekt.

Han sørger for at bilen bliver synet og jeg får rapport herpå.

Men hvordan kontrollerer jeg ved afhentning og inden betaling, at trækket er ordentligt monteret og lyset virker ?

Jeg er mest bange for, den dag jeg sætter en trailer på, så ryger trækket af bilen og der sker en ulykke..

Er jeg for pessimistisk og overnervøs ?


Thomas
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Trækket skal være typegodkendt, ellers kan du få problemer med syn efterfølgende.

Hvilken bil drejer det sig om, måske andre har bud på et træk der passer til din bil.


Vi prøver igen, i morgen --

Trækket er type godkendt. Der følger en plade med og det er TUV godkendt.

Værkstedet sørger for syn og indberetning til skat (synshallen).

Og ja, det er på regning incl. moms.

Jeg skal køre med min hest, så selvom jeg har forsikring, ville det være ærgerligt hvis traileren ryger af bilen...

Kan man ikke teste, at trækket kan holde til 2300 kg ? Det gør synshallen åbenbart ikke, har jeg hørt...


Thomas

Kan man ikke teste, at trækket kan holde til 2300 kg ? Det gør synshallen åbenbart ikke, har jeg hørt...

 Prøv at kigge på din registrerings-attest eller ring til Skat, din så burde du kun finde ud af hvad bilen må trække. Når/hvis der så er tale om et typegodkendt træk så burde det kunne holde til hvad bilen er godkendt til at trække. Ellers så kontakt forhandleren, de burde kunne oplyse hvor meget trækket er godkendt til.

Jeg har hørt om nogen tilfælde hvor man ville trække en trailer på 2.500 kg. (2,5 tons), men bilen var bare ikke godkendt til mere end 1.500 kg, så der måtte finde et andet køretøj til at trække traileren.


 

Når trækket er godkendt, så omfatter det også monteringsmåden på bilen, så er det monteret korrekt så holdet så rigeligt, desuden tjekker de jo også til syn at det er forsvarligt monteret.

Men trækket skal jo være godkendt til den vægt det skal trække, så det kan du jo lige kontrollere.

Hvilken bil er det du har ????


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Trækket er godkendt til 2300 kg, det står også på den tyske hjemmeside, hvor værkstedet vil hente det hjem fra.



Thomas
ThomasR skrev den 02-01-2018 18:24:50

Hej,

Der findes ikke originalt træk til min bil, så det skal fremskaffes uoriginalt fra Tyskland.

Betaling skal ske ved afhentning af bilen, det er fair nok.

Han sørger for at bilen bliver synet og jeg får rapport herpå.

Men hvordan kontrollerer jeg ved afhentning og inden betaling, at trækket er ordentligt monteret og lyset virker ?

Er jeg for pessimistisk og overnervøs ?

For at begynde bagfra. Du er for pessimistisk og overnervøs. Når bilen er synet og godkendt, får du en ny registreringsattest tilsendt med oplysning om, hvad din bil må trække.

Bilen bliver ved ved synet kontrolleret med hensyn til om lyset er monteret korrekt (der er en standart). Om monteringsboltene er spændt med korrekt moment bliver måske ikke kontrolleret, men gå ud fra at det er i orden.

 


fase

Er det hemmeligt hvilken model bil det er ?   ?

Man kan faktisk ikke forestille sig nogen sikrere måde at gøre det på. Mekaniker monterer, synshal kontrollerer. Det kan stort set ikke gøres bedre. Det er jo ikke sådan at en du kender ikke også kunne begå fejl  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Man får ikke ny registrerings attest siger værkstedet. Det bekymrer mig også.

Men synshallen indberetter til skat online.


Thomas

Det er en MB .... er det ikke irrelevant... ;-)


Thomas
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis