Eftermonteret træk

Hej,

Der findes ikke originalt træk til min bil, så det skal fremskaffes uoriginalt fra Tyskland.

Gængse værksteder er ikke meget for at hjemtage dette, så har fundet et lille værksted som godt vil gøre det.

Betaling skal ske ved afhentning af bilen, det er fair nok.

Men da jeg ikke kender værkstedet og det er en enkeltmands virksomhed, så er jeg jo lidt nervøs for om arbejdet gøres korrekt.

Han sørger for at bilen bliver synet og jeg får rapport herpå.

Men hvordan kontrollerer jeg ved afhentning og inden betaling, at trækket er ordentligt monteret og lyset virker ?

Jeg er mest bange for, den dag jeg sætter en trailer på, så ryger trækket af bilen og der sker en ulykke..

Er jeg for pessimistisk og overnervøs ?


Thomas
Hej, Der findes ikke originalt træk til min bil... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du ønsker fyldestgørende svar så er ingen oplysninger irrelevante. 

Noget andet er at det er på sin plads her at citere Piet Hein " Bekymringer trækker negativ rente, de vokser sig små hvis man lader dem vente" 

Jeg synes ikke der er det mindste at bekymre sig om. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Bilen er så speciel, at den ikke er godkendt til træk i DK.

Derfor står der intet om træk på min reg. attest. 

Men værkstedet siger det ikke er noget problem, hvis man monterer et TUV godkendt træk fra tyskland og får det synet.

Men nogle andre værksteder siger det ikke kan lade sig gøre, når MB Danmark ikke har godkendt bilen til træk...

Såeh.. hva skal man tro... ?!



Thomas

Der er importørens/fabrikantens vurdering hvad bilen må trække, så hvis MB Danmark ikke synes bilen må monteres med træk, så bliver det nok op ad bakke.

Der skal jo stå på reg attesten, hvad den må trække,

(Da jeg fik træk på min bil skulle den ikke til syn, mekanikeren skulle bare udfylde en attest, men det er også nogle år siden. )


Vi prøver igen, i morgen --

Jo, på en måde er det irrelevant, hvilken bil, det er (men tit bliver der stillet spørgsmål, som det er nemmere at give et svar på, når der er et billede af opgaven eller andre oplysninger).  Når bilen er synet og godkendt, vil det fremgå af den ny registreringsattest, som jeg mener, du får tilsendt. Men under alle omstændigheder vil det frem gå af synsrapporterne. Så du behøver ikke at være nervøs.

Jeg har lige læst, at du skriver at Mercedes Benz i Danmark ikke mener, at den kan godkendes til at være forsynet med  træk i DK. Nu kommer så spørgsmålet, når du ikke synes det er relevant at opgive hvilken bil, det drejer sig om, hvorfor ringer/skriver du ikke til MB dk. Hvordan havde du tænkt dig, at andre skulle kunne give et rimeligt svar uden at vide, hvad der skal svares på. Et træk, der skal kunne trække en last på 2500 kg, kræver en rimelig stor bil.


fase

Mener ganske bestemt at max last på en krog med/uden bremser står på en lille plade der er monteret på torpedoen eller inderskærmen i bilen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis