Opsætning af el til skrivebord.

Hej med Jer.

Jeg er ikke sikker på at dette er det rigtige fora at spørge men jeg prøver.

Jeg har fået anskaffet mig et stort skrivebord og jeg ville gerne have lavet noget kablestyring på det.
Jeg har derfor tænkt mig at sætte nogle kablekanaler op på bagsiden af skrivebordet til at indeholde strøm, netstik, lydkabler osv.

Mit spørgsmål er så, må jeg lave nogle stik kontakter til strøm i kabelkanalen.
Det er jo som sådan ikke en fast installation og heller ikke det store problem at lave, men jeg er ikke sikker på hvordan det hænger sammen lovmessigt.

Er der mon nogle kloge hoveder der kan svare mig på det lovmæssige her?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du laver stikkontakter i en kabelkanal, er det en fast installation. Den installation skal du nu have tilsluttet din faste installation via en stikkontakt ved siden af skivebordet. Det kunne jeg finde på at gøre med et stykke 1,5 mm2 ledning forsynet med en stikprop i den ene ende og afsluttet i den anden ende i en af de stikkontakter, du vil sætte op i kabelkanalen. For at afslutte flertrådede ledninger i din stikkontakt skal enderne forsynes med ledningstyller, som til dit brug bør være 15 mm lange. På lignende måde kan du montere netkabler afsluttet i et netstik. Husk lige et telefonstik.


fase

På kontorer gør man oftest det at der bliver placeret en 5 stiks forlænger, under skrivebordet eller i den stil kanal der kan holde lidt orden på ledninger.  Så er man ude over fast installation osv.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis