Isolering af sokkel over terræn

Hej

Jeg skal have inddraget min garage til et værelse. Sokkel i garagen er ret høj, så gulvet kommer derfor under sokkelen, som stadig er over terræn. 

Hvordan vi i isolere sådan en sokkel udvendig ? og hvor meget vil i grave ned for at isolere ? gulvet i garagen er lige 5-10 cm over terræn, der er gravet ud og smidt 300 mm isolering i gulvet. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Her er foto om/på hvordan det kan lade sig gøre.

200 mm "Flamingo" S60, 6 mm Eternitplade, 0,7 mm Søvand bestandig alu-plade.

I dit tilfælde vil jeg sige ned til frostfri dybde, dog ikke under sokkel niveau.

Hvis du har plads evt. 300 mm, hvis det skal gavne væsentlig min. 200 mm.

Er det bare noget fliselim du har brugt til at sætte flamingo fast medd ? og så bare skruet de plader på flamingoen ?

Du skal have en byggetilladelse og dermed en energiberegning!

Der er både et samlet energibehov der skal overholdes, og nogle minimumskrav på de enkelte bygningsdele.

Du vil have noget fugtopstigning gennem soklen (konstruktion ukendt?), og et linietab her der skal styr på.

Orla Nautrup skrev den 02-01-2018 13:43:10

Du skal have en byggetilladelse og dermed en energiberegning!

Der er både et samlet energibehov der skal overholdes, og nogle minimumskrav på de enkelte bygningsdele.

Du vil have noget fugtopstigning gennem soklen (konstruktion ukendt?), og et linietab her der skal styr på.

Lyseslukker ;-) hehe

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Renea

Afhængig af højden kan jordtrykket holde pladerne inde.

Skruer kan nok ikke holde i selve isoleringen.

Mit er ikke limet, har pr 60 cm monteret trykimp 50x50 mm rakler (flækket 50x100 mm), fastholdt på grund/væg med hulplade. Har brugt 50 mm S60 plader, forskudt i samlingerne for at undgå kuldebro. Hvis pladerne monteres i solside skal du ikke bruge undersænket skruer for at fastholde pladerne, pladerne flækker pga. varmeudvidelsen. Brug fladhovedet skruer, så pladerne kan arbejde i varmen.

Alu pladerne er popnittet fast på Eternitpladerne.

For at undgå kuldebro kan du gå 2-3 skift op i muren med Alu-pladerne, ind i mur-fugen .

mvh

gsh

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis