Lofthøjde efter renovering

Vi har hyret et firma til at renovere det meste af vores underetage (nyt stort set alt... lofter, betongulve osv). I den forbindelse har vi fået sat troldtekt op på lofterne. 

Den gamle lofthøjde var 2,33 men efter de har hængt de nye lofter op er der 2,26 m de steder jeg har kontrolmålt. Hvad siger lovgivning og er det en noget der skal laves om ?

Jeg ved de har lavet de nye lofter ved at pille de gamle listelofter ned hvor under der sidder 2 lag gips og noget forskalling til dette inden man rammer etage adskillelsen. ovenpå gipsloftet har de lavet ny forskalling og hængt troldtekt op på denne.

Der er udnyttet tagetage ovenover. Da jeg nævnte højden for deres tømrer sagde han at det kunne man jo gøre som man havde lyst til (højden) og at gipspladerne skal blive siddende da de tjener som brandsikring. Jeg er dog ret overbevist om at han blot forsøger at lukke munden på mig.

Håber nogen kan hjælpe mig med svar og evt komme med råd om hvad man kan gøre hvis firmaet står stejlt på at arbejdet de har leveret er i orden.



Vi har hyret et firma til at renovere det meste af... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så har du også mulighed for at smide lidt isolering op mellem spærene. Det dæmper altid.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis