Isolering ved vindue/dør fals

Hej er. Er at bygge nyt hus. Porebeton falserne er sat op så der kun er plads til 20 mm isolering mellem fals i porebeton og murstene(facademur). 

Har først opdaget det nu, og har bestilt 20 mm hvid flamingo til falsen. Jeg kan hverken få grå flamingo i 20 mm eller kooltherm på kort varsel. 

Jeg ved godt at det bestemt ikke er optimalt med kun 20 mm hvis flamingo, men spørgsmålet går på om kuldebroen vil kunne givenogen skader som skimmelsvamp eller lignende? Eller om det bare gove en lidt kølig karm? 

Huset er ellers super isoleret og med genvex

Godt nytår ellers

chris
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej ......... jeg mener at 20 mm er hvad man skal bruge idag ...........  for få år siden blev der kun brugt 10 mm flamingo .............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........

Jeg kan se på et huskompagniethus som er min nabo at de bruger 40 mm grå isolering, og en kammerat jeg har bruger 20 mm kooltherm(dobbelt isoleringsgraden, som hvid) på et byggeri som han går på

chris

Porebeton er meget let at save i, så kan du få den tykkelse ind som du ønsker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Ja det ved jeg man det er ca 160 meter falser sammenlagt og vinduerne er monteret, så det er ikke en løsning. Jeg var nok mere i terrsseret i at høre svar som kommentar nr. 2 eller hvis nogen ved hvad minimumskrav er i dag, eller bor i et hus med lignende løsning, hvor det fungere godt

chris

Jeg har svaret til dig i morgen. Hvis det er nybyggeri har du vel også fået udført en energiramme beregning for bygningen så denne kan energimærkes? Ellers kan bygningen ikke færdigmeldes hos kommunen og tages i brug.

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.

Normalt bruger man 50 mm (det er i hvert fald hvad jeg anbefaler) og jeg kan ikke huske lige her og nu hvad minimumskravet er, men du er nødt til at spørge vedkommende der laver energirammeberegningen, da alle ændringer skal registreres og indregnes inden afleveringen til energikonsulenten der skal godkende huset på det energimæssige område.

Det er måske en mulighed med Koolterm med en lambdaværdi på 0,18 som skrevet ovenfor!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis