Altech gulvarme virker ikke

Hej Allesammen.

Jeg har Altech gulvarmestyring i hele huset. Lige nu er den desværre gået helt i stå og der er “koldt” i alle rum. Jeg har vedhæftet billed som viser at intet lyser eller blinker men blot er helt sort. Skal det hele skiftes eller er der en simpel løsning til vi ikke skal fryse hele vinteren?

Mvh Patrick 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I første omgang skal du da have liv i den. Der er sikkert en lampe der viser om der er strøm på. Er det blevet slukket ved et uheld eller er der en lille sikring i anlægget der er sprunget. 

Der må være et par klemmer der siger 230 V eller N og L og lige i nærheden er der sikkert en sikringsholder. 

der kunne du måle om der er 230 v enten med instrument eller en lampe som du ved fungerer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hvis du mangler varme nu og her, så prøv at afmontere et par telestater (de grå styreenheder med ledning på dit foto). Så bliver der sikkert helt åbent for cirkulationen på kredsen. Hvis kredsene er indreguleret rigtigt kan du ved at afmonrere alle telestaterne styre din varme ved at regulere temperaturen på din gulvvarmeshunt, ved blot at regulere den manuelle termostatventil, der sidder ved varmetilførslen ved din gulvvarmeshunt.

Søren O

Rigtig godt "nu og her" råd fra Søren O

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej, fandt du en løsning? Har nøjagtig samme udfordring. Lad mig endelig høre? Mvh Jannik 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis