Opvaskemaskine vasker ikke rent

Hej :-)

Jeg er ny her, men håber nogle kan hjælpe.

Min opvaskemaskine (Blomberg GUN 9470SP) vasker pludselig ikke længere rent. Jeg synes det   er ærgerligt, at smide maskinen ud hvis det bare er en banal fejl.

Det har jeg selv konstateret og gjort

• Der kommer vand ud af øverste spulearm, men den drejer ikke rundt.
  • Når der skubbes til den kan den dreje frit, men den drejer ikke så let som den nederste spulearm.
  • Jeg har renset filersi ved vandtilslutning og renset sisystemet i maskinen.

Min egen teori er, at den øverste spulearm måske skulle smøres for at kunne dreje bedre. Men det er måske bare ønsketænkning.

Forslag modtages meget gerne.

Godt nytår til jer alle :-)

PS: Udover ovenstående så kører maskinen rigtigt godt.

Hej :-) Jeg er ny her, men håber nogle kan... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

til spørgsmålet:

"Ved du hvad maskinrens gør mht virkning når man sammenligner med citronsyre?"

Så afkalker citronsyre kun, mens maskinrens også affedter. Til min forståelse kan der ved længere tids brug dannes kalksæber som ikke umiddelbart fjernes af citronsyre alene - derfor maskinrens. 

Shine har også maskinrens som virker ok til den halve pris (25kr) af Neophos, og de føres i Netto.

/S

Gå i Aldi og få landets billigste maskinens. En lille dunk på hovedet i bestikkurven. Een gang vask og du er klar igen. Vi gør det fast hver 3. Måned

Jeg vil gerne takke for jeres inputs. Intet hjalp. Desværre. En lokal reparatør beskrev 2-3 komponenter, der kunne være problemet. Det var mere end jeg kunne overskue. Nu er maskinen solgt som beset, og jeg har købt en ny maskine

bedre og få et lille tilskud for den gamle end og smide den til genbrug, køber skal nok få liv i den ellers var den ikke solgt.

hvad endte du med og købe der er jo mange gode tilbud pt 

jetdirect skrev den 05-01-2018 13:48:30

bedre og få et lille tilskud for den gamle end og smide den til genbrug, køber skal nok få liv i den ellers var den ikke solgt.

hvad endte du med og købe der er jo mange gode tilbud pt 

Helt enig. :-)

Jeg fandt en Bauknecht BUO 3T122 P. Den havde været sat til, men så fandt montøren ud af, at der skulle have været sat en skabslåge på. Så den kom retur. Jeg kørte den selv hjem fra butikken med et ganske pænt nedslag, synes jeg I alt 3.300 kr.

Annonce

Den pris skal man ikke klage over, skousen tager 6000 for den med rustfri front.

Det er også et godt mærke 

formoder du har ved samme lejlighed tjekket at der sidder en belofix ventil på vand tilslutningen så den hurtig kan afbrydes og jord er tilsluttet til maskinen 

jetdirect skrev den 05-01-2018 15:15:00

Den pris skal man ikke klage over, skousen tager 6000 for den med rustfri front.

Det er også et godt mærke 

formoder du har ved samme lejlighed tjekket at der sidder en belofix ventil på vand tilslutningen så den hurtig kan afbrydes og jord er tilsluttet til maskinen 

Jeg er i hvert fald ind til nu godt tilfreds. Det eneste minus er, at jeg tilsyneladende ikke kan få den til at gemme indstillingen med, at jeg bruger "kombitabs". Der står ikke i manualen hvordan dette kan fastlåses.

Jord √

Belofix √

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis