Lock block væg?

Hej

Vi vil gerne udvide vores terrasse. Den er løftet i forhold til resten af haven, hvorfor der er en skråning på ca en halv meter ned til græsplænen Vi vil derfor udvide og lave en ny og større terrasse incl en mur lidt over på græsplænen på ca 70 cm højde der nok bliver 20 meter lang rundt om terrassen i en C-form.

Jeg har ikke arbejdet i læmure osv før. Skal man grave af til et lille fundament eller kan man bare støbe lidt stolpebeton ovenpå græsset og sætte lock blocks ovenpå dette? 


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan ikke bare støbe oven på græsset, toppen er jo organisk, og når det rådner sætter muren sig.

Der er vel forskellige meninger om hvor langt ned man skal for at kunne støbe fundament til en læ/støttemur, jeg har selv muret et stenbed som også virker som støttemur, og der gravede jeg kun omkring 20-30 cm ned, og satte stenene i våd beton, men der var heller ikke meget muldjord, det blev ler allerede efter 15 cm. 

jeg ville mene i skal ned til fast jord, nogen vil nok mene i skal ned til frostsikker dybde, dvs 90 cm.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis