Startproblemer - havetraktor

Hej

Jeg har en yardman havetraktor, som først vil starte, når jeg har drejet på nøglen 15-20 gange, selv om chokeren er trykket ud. Nogle gange trykket jeg den ind, men det hjælper heller ikke. Jeg har skiftet tændrøret samt renset luft- og benzinfilter. Jeg har også testet tændrøret med en måler, som lyste, og dermed burde tændrøret virke. Batteriet er også blevet helt opladt uden det hjalp.

Jeg ved ikke, om det har nogen betydning, men jeg har været nødt til at skifte sikringen 2 gange indenfor de sidste 3 år.

Hvad er det næste jeg skal prøve for at få den til at starte hurtigere?

Vh Klaus

Hej Jeg har en yardman havetraktor, som først vil... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
klausan skrev den 02-01-2018 21:57:01

Hej Leif

Tak for forklaringen.

Spidsen har siddet fast oppe, og dermed må det have forhindret benzinen i at komme til karburatoren. Jeg har givet spidsen af solenoid'en spray og efterfølgende motioneret den. Det har indtil videre ikke hjulpet. Den går meget dårligt frem og tilbage. Jeg har kigget på en ny, og den er ikke billig, cirka 1.000 kr   .

Vh Klaus

 Hmm, skidt. Prøv og mål spændingen (Volt) mellem stikket og stel med tændingen sat til. Er der 12 volt kan du prøve at måle hvor mange Ohm der er mellem stikket og stel (der hvor den er skruet i karburatoren) for og konstatere om spolen er brændt af. 

Solenoid'en kan normalt findes på ebay og de andre handelssteder til et betydeligt mindre beløb.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Leif

Jeg har nu haft voltmeteret fremme men er noget i tvivl om, hvor jeg skal placere pluspolen (den røde). Det er vel ikke i hunstikket, som kommer ud af havetraktoren (der sidder et hanstik på solenoid'en)? Her har jeg dog målt spændingen til omkring 4,2 V. Det er jo ikke meget, men i forbindelse med mine problemer med traktoren, har jeg opladet batteriet fuldt uden at det hjælp på startproblemerne.

Ohm har jeg mål til omkring 25.

Jeg har både på ebay og amazon fundet solenoid'en billigere. Tak for henvisningen.

Vh Klaus

klausan skrev den 04-01-2018 16:59:05

Hej Leif

Jeg har nu haft voltmeteret fremme men er noget i tvivl om, hvor jeg skal placere pluspolen (den røde). Det er vel ikke i hunstikket, som kommer ud af havetraktoren (der sidder et hanstik på solenoid'en)? Her har jeg dog målt spændingen til omkring 4,2 V. Det er jo ikke meget, men i forbindelse med mine problemer med traktoren, har jeg opladet batteriet fuldt uden at det hjælp på startproblemerne.

Ohm har jeg mål til omkring 25.

Jeg har både på ebay og amazon fundet solenoid'en billigere. Tak for henvisningen.

Vh Klaus

 Ja ok med målingerne. 25 Ohm lyder ikke helt unormalt men din spænding på 4.25 volt er for lav, den skulle gerne være den samme som batterispændingen. Du kan se virkemåden i den her video: https://www.youtube.com/watch?v=Kr6UayxyVwU

Solenoid'en kan se forskellig ud på de forskellige motore men virkemåden er den samme.

Nu har jeg ikke fået spurgt om det er en B&S eller Kohler motor der er på maskinen ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
klausan skrev den 05-01-2018 09:25:15

Jeg sætter en oplader til batteriet, og bagefter vil jeg undersøge, om solenoid'en bevæger sig på samme måde som i vidoen. Det gør den formentlig ikke.

Det er en kohler motor på 18 hp. 

Jeg har fundet disse på ebay, som burde kunne fungere på min maskine:https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...+&_sacat=0" rel="nofollow noopener noreferrer" target="_blank"> https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...+&_sacat=0

Klaus

 Mål først spændingen på batteriet med tændingen til. Efterfølgende måler du baglæns ude fra karburatoren ind til batteriet for at finde ud af hvor spændingen forsvinder.

Ok med en Kohler motor. Så ligner den formodentelig den i videoen.

Dit  link virker ikke, prøv lige engang mere.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Spændingen på batteriet er 12,5 V. Jeg går i gang med at finde ud af, hvor fejlen er mellem solenoiden og batteriet.

Jeg vil også prøve at koble solenodien direkte til batteriet for at se, hvordan den reagerer.

Her er link igen: https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...+&_sacat=0


klausan skrev den 05-01-2018 14:29:50

Spændingen på batteriet er 12,5 V. Jeg går i gang med at finde ud af, hvor fejlen er mellem solenoiden og batteriet.

Jeg vil også prøve at koble solenodien direkte til batteriet for at se, hvordan den reagerer.

Her er link igen: https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...+&_sacat=0


 Ja du kan sagtens koble solenoiden direkte over batteriet og se om den reagere. Men du skal kunne trykke den sammen med håndkraft uden spænding på. Spidsen der skulle gå ind når du sætter spænding på bliver holdt ude af en fjeder. 

Ja prisen er en helt anden i Amerika. Det kan dog ikke betale sig og hente den hjem hinsiden da der både kommer toldgebyr på kr 160, fragt og moms oven i prisen. Køber du i EU er det kun fragten der kommer oven i. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Leif

Så har jeg fået installeret den nye solenoid, som jeg bestilte fra England. Da jeg drejede på nøglen startede havetraktoren med det samme  . Mange tak for hjælpen! Det har været meget lærerigt.

Vh Klaus

klausan skrev den 16-01-2018 22:56:47

Hej Leif

Så har jeg fået installeret den nye solenoid, som jeg bestilte fra England. Da jeg drejede på nøglen startede havetraktoren med det samme  . Mange tak for hjælpen! Det har været meget lærerigt.

Vh Klaus

 Skønt, så er du klar til årets høst.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis