Grave og efterstøbe et hul på 2 x 1 m i kældergulvet?

Jeg skal til at renovere et større rum i kælderen på ca. 16 kvm. Det skal bruges som gæsteværelse og hjemmebiograf. Jeg vil dog gerne kunne stille mit løbebånd og romaskine derned, da begge står i værkstedet og skal rykkes frem og tilbage hele tiden.

Da der kun er ca. 190 til loftet og jeg er 185 og løbebåndet ca. 30 cm højt, tænkte jeg om det er muligt at grave ud til det uden risiko for sammenstyrtninger osv. Jeg kunne grave ud 50 cm fra en væg så det ikke er midt på gulvet og heller ikke lige op ad en bærende væg.

Jeg tænkte at hullet skulle ende med at være 50 cm dybt så der også er plads til at jeg "hopper" op uder løb.

Nogen fifs til hvordan jeg skal gribe det an? Tænker på om jeg bare skal tage det hele på en gang eller lave en rende først og støbe siderne med armring i?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det bliver noget af en låst indretning, med løbebånd i sådan et hul ude midt på gulvet. Så løsningen bør være at sænke hele gulvet. 

Ellers skal du lave en træ lem over hullet så det danner gulv i den tid du ikke løber på båndet. Når man går nedad i en kælder er der altid risiko for at komme ned i nærheden af grundvand højden, og dermed fugt problemer. 

Så jeg ville nok grave hullet, fore den med kraftig plastdug (f.eks. havedam typen ) og så støbe gulvet først, og når det har sat sig sætte sider i smalle fundablokke (pas på din plast membran) Der er ikke brug for armeringsjern i så lille en konstruktion. 

Og husk så at lave en udsparing i kant som træ lem kan ligge på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis