Skåret kabel over.

Hej igen. 

Prøver lykken igen herinde, da der kom flere brugbare svar sidst jeg spurgte om noget. 

Har netop hevet mig gamle loft ned, og skulle så skære kanterne rene. Det resulterede i jeg skar et kabel i et plastic rør over. 

Min logik siger mig jeg bare samler det med muffer igen. 

Der er 2 røde, 2 blå, 1 hvid og 1 grøn. 

Hvid til hvid, grøn til grøn, rød til rød og blå til blå. Mit spørgsmål er om jeg kan finde ud af hvilke røde og hvilke blå der passer sammen? Eller er det bare at prøve sig frem til det fungere?

Mvh fasting
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det ikke løse ledninger du har i dit plastrør? Det rigtige ville være at samle rørenderne med en muffe, og så udskifte de overskårne ledninger. Du må ikke lave samlinger du ikke senere kan komme til.

Søren O

Din beskrivelse tyder på, at det er løse ledninger, du har i røret. Dem vil det være praktisk umuligt at samle med pressemuffer og krympeflex, selvom det er lovligt. Samlingerne vil ikke kunne være i røret.

Du bliver nødt til at skifte ledninger ud med nogle nye og reparere røret med en muffe.

Find enderne på rørene og træk ledningerne på nær en ud. I den ene ende binder du de ny ledninger fast i den sidste ledning og trækker de ny ledninger i. Fra stedet, hvor røret er skåret over (træk så meget i gennem at ledningerne kan nå til den anden ende plus en halv snes cm.) , binder du ledningerne fast i den anden  ledning efter at have trukket dem gennem en muffe.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis