Køkkenlågen er blevet slap...

Hej, jeg har en skabslåge med dæmper i mit køkken. Lågen åbner ud-og-op ind til mikrobølgeovnen, og den sidder ca i hovedhøjde. Jeg har haft køkkenet - Invita - i fire-fem år og nu er dæmperen på lågen blevet slap. Eller jeg tror i hvert fald, at det er dæmperen. 

Problemet er, at lågen ikke længere kan holde sig selv oppe, så når vi skal bruge mikrobølgeovnen, skal vi med den ene hånd holde skabslågen og med den anden hånd betjene mikrobølgeovnen. Mega bøvlet.

Der sidder en dæmper i både højre og venstre side (250N, LIFT O MAT). Jeg har googlet mig til at fabrikatet er Kesseböhmer.

Kan sådan en dæmper strammes/pumpes op, så den genvinder fortids spændstighed?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dæmperen kan ikke repareres. Du må købe en ny. De 250N betyder at den trykker med 25 kg. Det betyder ikke at lågen vejer 25 kg men med den korte arm så passer det til lågen. 

Henvend dig til Invita, jeg har før haft den erfaring at "deres ting ikke må gå i stykker" Så da der blev bestilt et par nye hængsler til et køkken sendte de en montør til at skifte alle hængsler ! ! uden beregning. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak begge - jeg tager fat i Invita og ser hvad de siger. Hvis de melder hus forbi, så vil jeg købe to nye og bytte rundt.

Godt nytår

Jeg forsøger lige at genoplive denne her. Jeg fik nemlig købt sådan en ny arm - men jeg kan saftsuseme og sgu ikke få sat den åndede arm på. Den er ret hård, så jeg kan ikke trykke den sammen til at få sat på den knop, der er - det virker også voldsomt at skulle skille det hele fra hinanden… nogen super tip?
Kunne du evt klemme den sammen med en enhåndstvinge, og så stadig lige få plads til at få den på ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis