Er denne CO2 flaske ubrugelig?

Hej LDS

Er der nogen der kan fortælle om denne CO2 flaske kan byttes eller fyldes eller er den for gammel? Og hvem skal jeg evt kontakte? 

(Det er en 20l)


Mvh Rene

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at spørge hos YARA. 

Den ligner fuldstædig dem vi har som bytteflasker på arbejde. Så jeg er sikkert på at du kan få en bytter. 

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men vi bruger Herning industrigas.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ved ikke om det er sådan lige at få en 20 l flaske byttet. Virksomheder betaler flaskeleje af disse flasker, og det bliver til temmelig mange penge, og de firmaer som sælger gassen holder øje med hvor mange flasker den enkelte virksomhed har, og hvad de så skal betale. Nogle gasleverandører har også chip i flasken, så de kan spores.

Der kan vel ikke ske noget ved at ringe til en gasleverandør og spørge om du kan få flasken byttet. Du kan jo fortælle at det er en flaske du er blevet tilbudt, men at du kun vil købe hvis du kan få den fyldt op.


Søren O

Jeg har en 20 l. argon flaske fra air liquide, jeg skrev til dem og spurgte om den kunne fyldes, og fik det svar at de største flaske de fyldte var 11 kg.

Det var kun lejeflasker de fyldte i større.


Vi prøver igen, i morgen --

Korrekt at air liquide ikke længere fylder 20l. Co2.

Hvis man skal have en mindre flaske til hobby fra air liquide.

Skal man købe brugsretten til en flaske ved navn "albee" det er deres små flasker til private såvel som erhverv.

En sådan 11 liters flasker på 200 bar koster ca. 2700.kr i pænt og derefter 600. Kr. Pr opfyldning.

Eller en 11 liters flaske på 300 bar. Til 3500. Og efterfølgende 750. Pr opyldning.

Disse flaske har indbygget ventil, så den skal bare direkte til dit svejseværk.  Altså ingen manometer imellem. Det hele er i flaske.

Yderligere er gassen i "albee weld" en blandgas. Der sprøjter væsentlig mindre end ren co2. Og er derfor lang mere behagelig at bruge.

Jeg har selv dette "røvdyre" system. Det virker skide godt.👍


Tror muligvis yara praxair kan fylde din gamle flas

Min kollega fik fyldt hans igen. 1500.kr. ved dog ikke hvor.



Men nu kan jeg da se du skriver co2. Men flasken er argon.

Så hvis det er argon du skal have. Kan den også fås fra air liquide. I albee  systemet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis