Skinmelsvamp i soveværelse??

Vi har i vores lejebolig en nordvendt mur der altid er kold hvor vinduer bliver fugtige mv. Under vinduet i soveværelset har vi skabe hvor jeg har mine sko stående fordi der også er iskoldt og fugtigt derinde. Til min store skræk fandt jeg en behåret hvid belægning på en sko, se billede. Er det skimmelsvamp? Er det sundhedsskadeligt? Jeg sover i værelset med min lille datter på 3 måneder. Manden kontakter selvfølgelig udlejer men hvordan forholder vi os i mellemtiden?

Skabet ser sådan ud indvendigt hvor skoen har stået:

Vi har i vores lejebolig en nordvendt mur der... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det der kan vaskes kan bruges igen. Så det betyder ikke en hel fornyet garderobe her til udsalget.   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nej det er et indbygget skab under en dyb vindueskarm men der er alm gulv og mur bag så det burde være muligt at få fjernet og så gøre vindueskarmen smal. Udlejer vil sende en tømrer. Og så vil jeg spørge overbo og underbo om de har lignende skabe og problemer eller om de er fjernet hos dem.

Men jeg synes godt nok det er ulækkert. Der er lange hår og svamp på meget af det. Kan slet ikke forestille mig at skulle stikke fødderne ned i det. Kan lige vise et par opdaterede billeder da jeg kom dybere ind i skabet i går.. 

Det sidste indsatte foto skriger langt væk af beskidte fugtige-våde fodtøj, der er sat ind i et ikke ventileret koldt skab!

Der kommer ikke "svamp" på en rengjort gummisål!

Hvis/når man sætter fugtigt, mere eller mindre rengjort fodtøj ind i et koldt skab, beder man selv om at der kommer svamp!

Ja skoene har selvfølgelig været brugt men vidste ikke at der kunne vokse alt muligt på dem af den grund, men det giver selvfølgelig god mening for der skal jo være noget at leve af for de svampe :-/ men skoene er det mindste problem hvis det viser sig at der også er svamp bag og under skabet.

Jeg synes skoene ser langt hårdere ramt ud end skabet, så jeg tror årsagen til svampen er våde sko.

ud fra de få billeder synes jeg ikke der ser ud som om skabet er hårdt ramt, men det kan naturligvis være svært at se. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også