Tørretumbler kondenserende, kompressor eller ej ???

Vores AEG TN95871 tumbler er gået i stykker, den er ca 5 år gl.

Den er med kompressor.

Så skal have købt en ny tumbler...

Vi bruger nok vores tumbler 1 gang om ugen i gennemsnit.

Kan se at en kondenserende tørretumbler uden kompressor er ca 1000 kr billigere, udover det større strømforbrug, er der så ulemper ved den type?


Vi prøver igen, i morgen --
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kryds feltet er mere besværligt at rengøre, frem for at have f.eks. et svampe-filter.

Havde en kondenserende med kryds felt fra whirlpool, og den fungerede OK, om end den havde meget rest varme udkast til rummet, hvor min nuværende gorenje med kompressor har ødelagt blæser hjulet 2 gange og næsten slebet sig igennem bagvæggen. Det skal dog siges at den er 3 år gammel, og bliver brugt til tørring af stort set alt vores vasketøj, og med 6 børn, 2 blebørn, så er der sq meget vasketøj.


 

Hvis du har et afløb i nærheden af placeringen for tørretumbleren, kan man montere en slange i opsamlingsboksen på tumbleren og sende vandet direkte i kloaken. Det har vi på 11. År. To gange årligt skal kondensatoren renses. Det tar 15 min.


 

Der var også direkte afløb fra den gamle tumbler, den skulle også renses i kondensatoren, det var nogle få gange om året.

Har besluttet mig for det bliver en med kompressor, men venter lige til januarudsalget, så må vi se om der dukker noget interessant op.

Tror jeg går efter nogenlunde den billigste, min gamle var jo en "fin AEG" som ikke var helt billig, og holdt alligevel kun omkring 5 år.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis