2 kanals skumrinmgsrelæ?

nogen der ved om man kan få et enkelt  12v skumringsrelæ, som i stedet for at skifte imellem tænd og sluk af et apparat, skifter imellem fx to apparater? i dette tilfælde skal det skifte strømmen på en aktuator så den kører ind til morgen og ud til aften. 

aktuatoren er koblet til to 12 v batterier og skal derfor bare skiftes rundt imellem de to, så den forlænger på den ene kanal og trækker ind på den anden. Der er automatisk stop på aktuatoren.

ved ikke om det hedder 2 eller 4 kanal, men kan hvertfald ikke finde en dyt der gir mening.

håber i kan hjælpe

/Anders

There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den simple løsning er nok at bruge det skumringsrelæ som du har vist i en anden tråd, og så lade den trække et 2 - 3  polet 24v relæ 

Det kunne være sådan en her. Med tilhørende sokkel

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Jeg har lige læst dine forsøg i den anden tråd. Det må kunne gøres med 1 batteri, en sensor  og et relæ. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Tak Erik

Jeg er ikke hjemme i hvordan relæer fungerer, har du bud på en præcist opsætning og måske en forklaring på hvordan det virker?

Kan se det relæ du linker til, men virker det alene eller skal det kobles til noget andet styring?

Hvorfor egentlig køre 12/24 volt. Har du ikke 230 volt i dit hønsehus? Aktuatoren må kunne køre på en trafo.

Søren O

Nej jeg har ikke 230v i hønsehuset men har batterier jeg tænker der kan trække i lang tid imellem ladninger. Og så er jeg mindre bange for at røre ved 12/24 v end 230 hehe.

Er der mon ingen som har en helt enkel løsning på at koble et skumringsrelæ til et relæ der kan skifte imellem de to forbindelser?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis