Tilslutning af motor


Nogen der kan fortælle mig hvordan denne motor skal tilsluttes?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Den er faktisk lidt triggi. Motorskiltet er sådan set klar nok den siger at den skal monteres i trekant ved 220 volt og i stjerne ved 380v begge 3 faset

Men så forventede jeg  6 klemmer i klemrækken så man kunne lave en af de 2 koblinger. 

Nu er der kun 3 klemmer og det kan betyde at stjerne punktet er samlet inde i motoren, og så skal den bare have 3 faser 380 volt

Hvad er der i den anden ende af kablet? Er der en kondensator så har den kørt på 220 volt



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak. 

Den anden ende af kablet er bare klippet af. Så har kun de 3 ledninger at arbejde med. 

Hvis den bare skal ha fra 3 faser. Må jeg jo bare køre fra kraft stik. Selvom jeg faktisk gerne ville den kørte på 220. Da der ikke er lagt kraft ind hvor den skal stå. 

Er det muligt den kan kører med kun en fase. 

Det er muligt på 2 måder men så får du mindre trækkraft. 

Enten:

 skal den have en passende kondensator over på den 3. ledning. og denne kondensator størrelse kan faktisk kun findes ved forsøg med de pågældende motor.

Eller: 

Du skal investere i en lille enfaset  230 v frekvensregulering. Den laver så 230 v 3 faset og motor vil kunne køre. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ok mange tak for svar. 

For at køre med frekvensomformer på 1x 230 volt, kræver det at din motor er koblet i trekant, så den kan køre 3 x 230 volt.

Men i virkeligheden er det nok nemmest/billigt at købe en anden motor, der er beregnet til "lysnet".


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis