Vend en dør?

Ohøj!

Jeg vil meget gerne have vendt en dør da døren vender den forkerte vej... 

Det er ikke muligt af tage hele dørkarmen ud..

Så derfor havde jeg overvejet følgende:

Kan man høvle en ny fals på den anden side af i dørkarmen? 

Eller...

Kan man montere en ny dørramme inde i den eksisterende? Den er 83 cm bred?

Tak :) 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Je vil komme med den påstand at en dørkarm ALTID kan tages ud...... og dette vil være den bedste løsning. At skulle fjerne den gamles fals og isætte ny samt stemme til hængsler bliver et meget stort arbejde, dog muligt men den nemmeste løsning er nu at tage den gamle karm ud og vende den.

Det er næsten ikke muligt at høvle en ny fals når hele karmen er samlet. Høvlen kan kun virke hvis man kan komme til at høre helt igennem.  Overfræser kunne være en bedre læsning men den kan heller ikke komme helt ud i hjørner. 

Prøv at tage et billede og sæt ind så kan der måske komme nogle mere præcise ideer frem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Dørkarmen kan/skal ikke vendes desværre.. 


Jeg tænkte man bare kunne montere en dørramme eller en list i den nuværende dørkarm måske? 

Når det så er sagt. Så kan du self sætte en anden karm med dør inden i den gamle karm. Det vil klart være den nemmeste løsning omend dørhullet jo bliver noget mindre, og der skal sikkert også saves af højden på den nye. En anden mulighed er at tilpasse den nuværende dør til den anden side af karmen (den skal så laves de to false smallere og kortere )  I stedet for at høvle en fals så påskruer du et bræt/liste som så danner fals.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jamen karmen kan sagtens være sat i bare som blændkarm. Så prøv om du kan finde en dørplade som passer eller kan saves til og benyt løsningen med lister som fals.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Nu skriver du ikke postnummer men der er rundt om i landet steder hvor der bliver solgt brugte byggematerialer. Jeg kender Genbyg på Amager, og Skave nedbrydning ( æ fluesmækker) her i Midtjylland. Der er der chancer for dørplader af træ som kan tilrettes. I modsætning til "papdøre".


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis