Genvex fryser til is

Vi har købt ny hus med genvex, og har været i gang med en større renovering. For et par dage siden begyndte der er løbe vand ned af væggen. Jeg kom op på loftet og så at det dryppede ud af genvexen, jeg åbnede for den og der var det hele nærmest frosset til is, og kondens beholderen løb over fordi afløbet var stoppet. Nu er det så renset, men selvom jeg fjernede alt isen, så er det nu tilbage, det kan vel ikke være rigtigt? Hvad gør jeg galt, jeg har forsøgt at skrue helt ned med det hjælper ikke rigtig 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan ikke fjerne alt isen, uden at lade den tø op. Sluk den i et par dage og hold øje med om smeltevandet kan løbe ud. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Er den med passivt kryds felt eller med aktiv kompressor køling?


 

Det må være kompressor.

Nu har jeg sat vandfrost alarmen på On og så melder den alarm og anlægget er stoppet? Men kølefladen er nu på 10 grader og det samme er afkast. Starter den selv igen på et tidspunkt ? Indstruktionsbogen er ikke til meget hjælp det er en genvex 300 

Hvis det er med kompressor, så er det med stor sansynlighed pga. den har smidt en del af eller hele gas-ladningen, så du skal have en kølemontør ud at tjekke køle gas ladningen på den.

Der er en minimal chance for det er et tørre filter der er "klistret til", men det mest sansynlige er at gassen er smuttet af anlægget, og du derfor har for stor afkøling pga. for lavt sugetryk for kompressoren.


 

Annonce

Okay tak for svar, sker der noget bed den står slukket i en uges tid?

Jeg er sikker på at der ikke sker yderligere ved længevarende stilstand.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Nissen2650. 

Vi har læst dit indlæg. Det siger du har et af vores genvex anlæg og derfor vil vi gerne hjælpe. Den letteste måde er at sende en mail til [email protected], kopier din beskrivelsen ind i mailen, ta en billede af typeskiltet og tilføj dine kontaktinformationer. Håber vi ad den vej kan få skabt kontakt og løst problemet. 

Mange hilsner
Teamet bag Genvex Support


Mange hilsner
Genvex support team
Hej.

havde samme problem på mit E 375, det kan slet ikek køre når den friske luft bliver - c så fik sat en forvarmer på, ikke lige det der var formålet med sådan et anlæg, så kan man lige så godt lufte ud.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis