hvilken søjleboremaskine

Vil ud og have mig en mindre søjleboremaskine. Har kigget på den i harald nyborg

MITSUTOMO SØJLEBOREMASK. 16MM.

450w

16mm bor

dybde: 6cm

minimum hastighed på 660 omdr.

5 hastigheder

36 kg

Har så lige set, at silvan har et tilbud på en BOSCH PBD 40:

710w

kun 10mm bor

boredybde 9cm

min. hast. 200 omdr.

kun 2 hastigheder

og kun 20 kg.

Altså bosch plejer at være et ok mærke, og det ligner et godt tilbud. Kan godt lide den kan køre langsom og har 710w, men er det ikke et minus at den kun kan tage 10mm bor og kun to hastigheder. Den vejer heller ikke meget. Så kan den stå fast. Og så har den et hjul som håndtag i stedet for det almindelige tre håndtag. Og så mangler den et flytbart bord. Kan man undvære det?

Nogen her der kender til disse maskiner eller bare en af dem?

Vil ud og have mig en mindre søjleboremaskine. Har... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

er ovenstående ikke med remtræk...?, det betyder at skal du skifte hastighed(gear) så skal du frem med værktøjet og fedte med remmene.

jeg har pt. en søjleboremaskine af samme type med remtræk, men jeg skifter ALDRIG hastighed på den (selv om jeg burde), det er simpelthen for besværligt (gider ikke).

dvs når man lige står og skal bore et par huller store/små i enten træ eller metal så er det stort set med samme omdr./gear som den bruges.

jeg er ret sikker på min snart ryger på dba af samme årsag.

pt. overvejer jeg derfor også bosch'en som jeg tror passer mig bedre - om du er til det bekvemme (bosch) eller det rugbrøds agtige er i sidste ende nok en smagssag - begge kan lave et par huller.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis