Timepriser i entreprenørtilbud

Har købt køb, der skal renoveres med nyt tag, vinduer og gulve. Har fået tilbud fra totalentreprenør.

I tilbuddet har jeg fået skrevet ind, hvad timepriserne vil være, hvis der skal laves noget ud over det, der er forudsat i tilbuddet. 

VVS er til 475 ekskl. moms, elektriker 493 ekskl. moms. 

Lyder noget dyrt for mig. Hvad tænker I?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du kan overskue det, kunne der måske spares penge ved at få en Bygningsrådgiver på og splitte projektet op på enkeltentrepriser. Så er det lettere at snakke med feks vvs om ekstraarbejdepris


 

Ja, det er også en måde at gøre det på, men jeg foretrækker totalentreprise.

Jeg ved dog, at jeg undervejs vil træffe beslutninger om ændringer og det bliver lavet efter medgået tid. Så vil jeg bare gerne være sikker på priserne og så skal jeg forhandle dem nu. 

Det kommer også an på hvor i landet du bor. Totalentrepriser er nemmest, men dyrest. De angivne priser er lidt i overkanten.jeg vil,mene, at tag og vinduesprojekter kan du selv styre. Der er firmaer der ikke elever andet. Husk at underentreprenører afleverer procenter til totalentreprenøren.


 

Det er muligt du kan spare 15% ved at styre dit byggeprojekt selv, men der kommer så mange usikkerheder ind, som den professionelle har meget lettere ved at styre. Noget af det sværeste er tidsplanen - der har amatøren meget sværere at få den enkelte håndværker til at overholde tidsplanen, i forhold til den professionelle som sikkert skal bruge de samme håndværkere igen.


Søren O

Lidt nord for København - der findes vist ikke højere timepriser i Danmark.


Søren O

Lidt nord for København, så er de nævnte timepriser meget normale.


fase

Fair priser på Sjælland, kan ikke får billigere på Fyn heller, selvfølgelig kan det godt får billigere,men det er absolut rimeligt.

Ps. husk kun at anvende firmaer,der er tilsluttet BYS´s garantiordning

Bjarne


 

Søren O, jeg er ikke helt enig med dig. Trådholderen nævner 3 projekter: tag, vinduer og gulv. De to første er kun to håndværkere og gulv er ikke beskrevet. Men er det nye støbte med varme kan man lade en entreprenør styre det. Og 15% er 15%. Også i whiskybæltet. 


 

Tak for jeres svar. Jeg tror nok, jeg konkluderer, at priserne ikke er helt skæve, når det skal være totalentreprise. 

Jeg har tusindevis af spørgsmål; de følger. 


Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis