Glas brusedør.

Jeg er kommet til at kvaje mig. Konen og jeg har lige sat døren i forlængelse af glasvæggen og jeg valgte så at sætte døren på nogle 8mm klodser for at døren så skulle kunne gå hen over gulvet i badeværelset, der er en 1cm fald fra den ene ende til den anden 2,7m ialt. Så de 90cm med 8mm burde ikke have været noget problem hvis fliserne på gulvet havde lagt korrekt.

Er der noget jeg kan komme i de skruehuller jeg har hængslerne sat fast med så jeg kan skrue på ny næsten lige oven i de gamle huller? 

Jesper-
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det glas du vil bore nye huller i ? Normalt er sådanne brusevægge og døre af hærdet glas, og umulige at bore nye huller i efter hærdning. Det vil splintres.

Søren O

Det er hængslerne jeg vil skrue fast i vægter nogle mm over der hvor vi har fået dem skruet fast. Og de huller som er lavet i væggen vil skruerne bare styre ned i hvis vi ikke kommer noget i de gamle huller. 

Jeg glemte at skrive at hængslerne er skruet i en væg med træ konstruktion og beklædt med fibergips og puds. 

Jesper-

Køb nogle 6 mm dubler og bor de gamle skruehuller op til 5,5 mm. Put trælim i hullet og bank dyblen i. Når det er tørt kan du skære dyblen af, der stikker udenfor.

Fibergips og puds ? 

Hvis skruer går ind i det underliggende træ, kan du banke et stykke træ ind i huller sammen med noget trælim, det der stikker ud skæres af. Så kan du skrue i lige over uden at skruen vil søge efter det gamle hul. Du kan eventuelt bore ind med et meget lille bor, for at bestemme hullet præcis. 

Er det i fibergips m.m. må du spartle det op på normal vis. Vær omhyggelig med at stoppe spartel godt ind i hullet. Vent til det er tørret op, og bor så plugs ind lige over. 

Jeg ville nok løfte den "et godt stykke" så den ikke kører imod hvis i vælger at have en skridmåtte eller lignende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Det kan bare ikke lade sig gøre at løfte den et godt stykke da døren går fra gulv til loft med 18 mm luft til sammen. 

Jesper-
Annonce

Så er vel den mulighed at bære døren hen til en glasgrossist, der kan skære i hærdet glas og kappe en cm af.

Så må du jo nøjes med at løfte den det "nødvendige stykke" Løsningen med skruehuller har du fået.

Når du har taget døren af, stiller du den på gulvet hvor det er værst, med f.eks. 2 mm under der og så kile op til den står lodret med 10-15 mm ved hængsel side. så kan du se om den overhovedet kan være der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også