Spartle på ujævn spartelmasse?

Hej, jeg har overtaget et sommerhus hvor stort set alle indvendige vægge er fyldt med spartelmasse, hvor man kan få ridser i huden hvis man kører hånden ned over. Dvs.den har masser af "pigge" der stikker ud. Jeg ved ikke om det er sandspartel-masse, hvor man måske kan bruge vand til at opløse det lidt og dermed skrabe det helt af...eller om det er en anden type spartelmasse. Jeg vil gerne have noget indfarvet spartelmasse lagt på væggen, men jeg skal jo have en jævn væg. Nogen forslag ?  Det skal lige siges at hvis jeg bruger sandpapir, så støver det rigtig meget. Takker på forhånd for gode råd.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er lavet vægge med struktur, det kan godt "klø lidt på ryggen" hvis det f.eks. er lavet i en bruseniche. Det kan man ikke opløse med vand. Der er nok kun den hårde måde, enten hugge det af eller slibe. Vil du undgå støv så må du leje en girafsliber med støvsuger. Den kan også slibe din spartling når du kommer så vidt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er væggene i stue og køkkenområde. Så ikke noget med vådrum. Hmmmmm....man kan vel ikke bare spartle ovenpå ?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Vil mene du som minimum skal slibe de værste ujævnheder væk, inden du spartler.


Vi prøver igen, i morgen --

For mig lyder beskrivelsen som en pudset væg. Den kan du bare spartle oven på. Hvis der puds, som sidder løst, skal det fjernes først.

Ang.pudset væg. Hvis jeg sætter min finger på væggen, så bliver fingerspidserne støvet råhvid. Pudset væg er hvad?  Mener, er typisk lavet af hvad? Det er et lag der er lagt ovenpå en gasbetonvæg, som huset er bygget op omkring.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Så er det sikkert pudset, med mørtel af en art.

Så er det ´nok ikke til at slibe i.-.


Vi prøver igen, i morgen --

ok.....skal man så skrabe det af, hvis det er det ?


Tror du skal lade pudset sidde, og så spartle det ud, så sliber du og spartler igen.


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også