håndvask løber langsom

Hej 

Jeg har en køkken håndvask der stopper til og løber meget langsomt hvad er problemet undertryk eller en prop i kloakken er der en metode der udelukker en af tingene ?? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan være delvis stoppet af flydende fedt fra panden som så størkner. Fyld kogekanden, varm op  og hæld langsomt det kogende vand i afløbet. Det kunne hjælpe på den problem. Der kan også sidde hår og andet snask lige neden under sien.

Endelig kan der være forkert fald f.eks. under vasken som så skjuler noget luft som trælser hver gang du lukker vand ud. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Problemet er en klump størknet fedt længere ude i kloaksystemet. Typisk samler det sig, hvor dit rør går over i et større. Hus eller lejlighed?


 

Jeg bor i hus er det en spuling jeg så skal bestille ?


Mvh René

Hvis du er sikker på at der ikke er tilstoppe i rørene lige under vasken kan du prøve med en god gang afløbsrens. En stor (5-10L) gryde med kogende vand for at varme evt fedteras op i rørene, så en god flaske afløbsrens. Hvis du kan lade det sidde natten over inden du igen hælder 5-10L kogende vand i afløbet så plejer det at være effektivt.

Hvis proppen er tæt ved vasken eller i rørene er ovenstående ikke en god idé da kogende vand og afløbsrens let kommer i nærheden af dig.

Annonce

har din nabo ikke en højttryksrenser? Til sådan een kan man få en speciel slage med spulehoved. Hiv vandlåsen under vasken af og send slangen så langt så du ser den ude i samlebrønden. Nu gir I den et hvæs og trækker  slangen bagud. Mon ikke det hjælper?

PS: En slamsuger på besøg er lige så dyrt som en højttryksrenser


 

Normalt spuler man modstrøms, så du bør spule fra brønden og ind mod afløbet. Det modsatte giver et godylt svineri. Hvis du har en såkaldt køkkenbrønd, kan fejlen være i den. Så prøv at spule den først.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis