Hvor stor er min faskine?

Jeg har opdaget en brønd i haven hvor mit regnvand ender. Fra brøden går det et rør ud til, hvad jeg formoder er en faskine.

Uden at grave hele haven op - hvordan finder jeg ud af hvor stor en faskine der ligger i min have?


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er nok ikke nemt, medmindre du kan finde nogle tegninger.

Men virker den som den skal, er det vel også fint nok.


Vi prøver igen, i morgen --

Du har vist ikke andre muligheder end at grave op, og se hvad der gemmer sig i jorden. Så får du også muligheden for at lave en "nedsivningsprøve" og udvide din faskine hvis det bliver nødvendigt.

Husk også at tilslutte en sandfangsbrønd, så du ikke tilstopper din faskine igen.


Søren O

Udover sandfang, er det også en god ide, at have en si i afløbet, så der ikke kommer blade og andet ind i faskinen.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for de gode råd!


 

I min barndom far min far ekspert i at finde drænrør skjult nede i jorden hvis der var problemer med dem. Han havde et stykke tilspidset 6-8 mm rundjern der var påsvejset et stykke / håndtag. 

Ved at stikke spyddet ned i jorden med få cm afstand kunne man mærke hvad  den stødte på. Så er det ligesom at sænke slagskibe, får man en kontakt går man lidt til siden er der kontakt igen i samme dybde så er man på vej i rørets retning.

Det samme kunne tænkes ved faskinen, om end du ikke kan måle dybden på den måde.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis