Håndværkertelefon

Hej derude,

Undskyld, at dette (måske) slet ikke er den rigtige gruppe at spørge I, men har nogen af Jer erfaring med - der må være nogle håndværkere herinde ;-) og kan I anbefale en god og robust håndværker smartphone der samtidig også har en "god" størrelse af skærm samt kræfter nok til mails, opkobling til fælles regneark, god samtalekvalitet etc. Er der nogen af Jer, der på Jeres arbejde har en sådan smartphone, som I er glade for? - hvilken model? 

Hilsen Torben

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor meget "håndværker telefon" snakker vi om?

Skal den være eksplotions sikker? (EX mærket)

Vandtæt

tåle tæsk/snavs/støv/maling

eller skal den bare kunne klare at blive behandlet lidt hårdt af en smede-hånd ind imellem?

Jeg har en Samsung galaxy s7 som arbejdstelefon, den fungere ganske udmærket, og den er "vandtæt"

Vi kunne vælge mellem Samsung, og Iphone..

Vi prøver igen, i morgen --

Find den smartphone der passer dig bedst, og find et passende cover. 

Fx. Defender serien fra OtterBox
http://www.otterbox.ie/en-ie/iphone...G#start=10

Telefonen bliver selvfølgelig lidt mere klodset, men min erfaring med Otterbox er at det holder. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Steensen skrev den 20-12-2017 20:57:50

Hvor meget "håndværker telefon" snakker vi om?

Skal den være eksplotions sikker? (EX mærket)

Vandtæt

tåle tæsk/snavs/støv/maling

eller skal den bare kunne klare at blive behandlet lidt hårdt af en smede-hånd ind imellem?

behøver ikke at være EX mærket, men Vandtæt, tåle tæsk/snavs/støv/maling.

Vi har forskellige faggrupper ansat - smede, tømrer, elektrikere, viceværter etc. Vi har ikke fundet den rigtige telefon endnu - har prøvet nogle forholdsvis "billige" samsung samt CAT S30. Det er ikke løsningen umiddelbart. Prismæssigt man skal måske op i nærheden af 5000 kr? - men hvilken? ;-)

Hilsen Torben

Vi har også rimelig snavset arbejde, men Samsung s7 holder faktisk ganske udmærket, men nu er det jo en arbejdstelefon, så går den i stykker får vi jo bare en ny.  

Dog har vi den trussel hængende over hovedet, at hvis vi smadre for mange telefoner, så får vi en Cat telefon.  

(vi har fri telefon, hvis vi betaler skat af det, firmaet giver et tilskud om måneden, så det er nærmest gratis)

Men nogle folk smadre en telefon på ingen tid, og andre kan have dem i årevis uden særlige brugsspor.

Annonce
je_ns skrev den 20-12-2017 21:24:01

Vi har også rimelig snavset arbejde, men Samsung s7 holder faktisk ganske udmærket, men nu er det jo en arbejdstelefon, så går den i stykker får vi jo bare en ny.  

Men nogle folk smadre en telefon på ingen tid, og andre kan have dem i årevis uden særlige brugsspor.

Hvad har I på af beskyttelse/cover? hvad med OtterBox serien som "jthyge" nævner i indlæg? Du har ret I, at nogle kan havde den i lang tid uden brugsspor ;-)

Du kan læse noget om håndværker smartphones her

http://www.haandvaerker-mobilen.dk/

Testen er nok ikke helt ny, idet jeg mener, at Samsung Xcover er kommet i en version 4.

Vi havde nogle enkelte Samsung Xcover på min arbejdsplads, og umiddelbart var det virkelig en telefon, som kunne holde til noget. Jeg nåede ikke at se nogen af dem blive ødelagt.

Kurt B. Andersen

vi har bare sådan et almindelig klart cover, med en klap så hele telefonen er dækket, det fylder ikke ret meget.

Hos os bruger vi Samsung Xcover 4. Jeg har tabt den et par gange uden den er gået i stykker (har ikke cover på). Den virker til at kunne tåle lidt at hvert. Dog har en lærling formået at flække skærmen i det ene hjørne med hans tænder. Så de kan ikke holde til at man bider i dem:-) Kameraet har svært ved at fokusere på det den skal.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også