Selvnivelerende masse

Hej L-D-S folk

Ovevejer at lægge klinker/fliser på eksisterende terrazzo-gulv i badeværelset.

I tidligere indlæg har jeg læst at man giver gulvet et lag selvnivelerende masse, og herefter klinker/fliser. Det havde jeg i førte omgang også tænkt mig,...men vil det ikke udjævne den lille hældning der er mod gulvafløbet?. Risikerer jeg ikke "vandpytter"?.

Samtidig ønsker jeg at nedtage radiator, og indlægge gulvvarme. Radiatoren er monteret på to muffer(?) som stikker 4-5 cm op fra gulvet. Kan jeg "bare" afmontere radiatoren, og koble gulvvarme-rør på de samme muffer?.

Kan jeg overhovede lægge vand-gulvvarme ind når der (kun) er 6 cm op til dørtrinet?.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med selvnivelerende mister du naturligvis faldet som skal være der.
Jeg har et sted set noget om hvordan man laver fald med selnivelerende masse. Kan dog ikke huske hvor.
Hvis du i alt har 6 cm er det spørgsmålet om gulv med varme slanger kan holde. Jeg tror det går med armerin i.
Gulvarmen skal styres med en shunt. Eller risikerer du at gulvet pludseligt er 80 grader varmt.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Jeg lavede samme øvelse får nogle år siden, du kan sagtens støbe jævnt med selnivelerende, for derefter at lave faldet med samme materiale med lid mindre vand i. Man kan også vente til der er størknet lidt, og så trække faldet i det ikke længere helt flydende masse. Hvad angår højden tror jeg sagtens det kan være der. Der hvor jeg bor nu er gulvvarmen lavet ved at radiatoren er fjernet og gulvvarmerørene er sluttet til over gulvet med en alm. termostat. Rørene er således synlige de første 6-10 cm, men skjult af andet inventar så det genere ikke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis