Miele W430 vaskemaskine - tilstoppet udluftningsslange

Hejsa.

Et spørgsmål: er der en af jer kloge gør det selv'er, der ved hvor udluftningsslangen fra tromlen ender - dvs. den slange, der "ventilerer" tromlen.

Jeg har en ide om at den ender i sæbekammeret, men måske tager jeg fejl. I kammeret er der to mulige "steder" - enten et rundt hul bagerst til højre i sæbeskuffen - eller bag en plasticplade på "bagvæggen" af sæbeskålen.

Jeg har nemlig en ide om at røret/slangen er tilstoppet af sæbe og/eller kalkrester, for vandet løber ikke ordentlig (læs hurtigt nok) fra sæbeskuffen og ned i tromlen - noget af det løber der i mod ud foran på sæbeskuffen.

Hvis jeg så "ventilerer" tromlen ved at "lukke op" indtil pumpen / trevlesien, ja så "strømmer" vandet fra sæbeskuffen og ned i tromlen - så noget siger mig at der bygger sig et lille overtryk op inde i tromlen mens vandet fyldes på.

De "kloge" vil selvfølgelig bare sige at jeg kan tage toppladen af og kigge ind i maskinen, men det er så sk... besværligt, for den står løftet op og skubbet ind i et skabsarrangement 

Så - er der en der har en tegning eller tilfældigvis ved hvor udluftningen ender, vil jeg blive glad - så ved jeg hvilket hul jeg skal prøve at "angribe" før jeg tilkalder hjælp til at løfte den ned.

Hilsen Lars

 



Lars
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der ikke en skrue lige nedenunder lågen. Hvis du skruer den ud, mener jeg du kan svinge hele forpladen væk, så du kan se ind i maskinen.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis