Isolering af 70'er hus

Hej


Efter alt det pjat der har været med hulmursisolering hvor der er så meget om snyd..

Er det så overhovedet noget man skal have gjort?


http://neopixels.dk/


Kørte forbi sådan en lastbil idag, og har kigget lidt på deres hjemmeside, og ja det ser da lovende ud og har da også skrevet til dem om at få et gratis tjek af huset og få et tilbud. For priser er da ikke til at finde nogle steder derinde hehe.


Men syntes der har været en del i kontant og lign programmer om snyd fra hulmursisolerings firmaer om at det faktisk slet ikke hjælper  ?


Mit hus er et helt almindeligt 70'er murstens hus med mursten udenfor og ellers elementer indenvendigt, af isolering ved jeg faktisk ikke hvad er, men gætter på bats.


Ville det kunne give noget at isolere huset ? Skal have nye vinduer i her i foråret som bliver 3 lags, selvom mange mener 2 lags er fint nok til sådan et hus. Så tænker jeg at fremad rettet er det nok nemmere at sælge med 3 lags fremfor 2 lags, og prisforskellen er ikke ret stor.


Derudover tænker jeg der skal isoleres på loftet, enten i form af papirisolering eller at jeg skal igang med at rulle isolering ud på loftet. Der er allerede rullet lidt ekstra på deroppe, men kun 100 mm ekstra tror jeg. Men de har lagt det HENOVER gangbroen, så meget af det er trådt ned :( 

Så lige meget hvad skal der gøres noget på loftet når jeg lige får overskud (penge og tid:P) 


Men HVAD er bedst at gøre ? SKal jeg droppe hulmursisolering og satse på loftet kun, eller giver begge dele noget ? :) 

Hej Efter alt det pjat der har været med... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
OleA87 skrev den 08-03-2018 08:34:08

Jeg kan da finde en tegning frem og kigge  

 På min kommunes hjemmeside kan man finde alle sine hus dokumenter. Så mon du ikke også kan for din.

Men tegninger er lidt kryptiske nogen gange. Min indeholder et tværsnit af huset som beskriver ALT hvilket gulvtæppe, tapet, isolering, væg tykkelse osv.

Hej


Nu har jeg fået sat 3 lags vinduer i huset og nu er næste skridt mine vægge  


Her er den tegning i efterspørger kan se 11 cm ydervæg 7.5cm mineraluld og 10 cm indervæg så i får ret  

Men hvad så inden jeg bestiller det ene eller andet, hvad siger i så igen? Papiruld, rockwool granulat eller det nye fra neopixels?


Pris forskellen er Ca 4000 netto  

OleA87 skrev den 22-05-2018 17:34:14

Hej


Nu har jeg fået sat 3 lags vinduer i huset og nu er næste skridt mine vægge  


Her er den tegning i efterspørger kan se 11 cm ydervæg 7.5cm mineraluld og 10 cm indervæg så i får ret  

Men hvad så inden jeg bestiller det ene eller andet, hvad siger i så igen? Papiruld, rockwool granulat eller det nye fra neopixels?


Pris forskellen er Ca 4000 netto  


Hej Ole 😊 

Hvad endte historien med? 

Og er det en operation som kan anbefales?

Ikke noget endnu, har fået vinduer i.


Men hulmur er ikke lavet endnu, men får en ud og kigger på hulmur, loft og ny gangbro.. men om det bliver papiruld, EPS kugler eller noget andet ved jeg ikke endnu. 


Men laves skal det da  

Ok. Du må meget gerne skrive hvad det ender ud med 🙂

Orla Nautrup skrev den 08-02-2019 13:45:38

Min opfattelse af at putte gamle aviser i hulmure, er at det "dur ikke" (giver fugtproblemer mange steder).

Jeg anbefaler polystyrenkugler med lim iblandet  i dag!


 Orla, er eet noget der er dokumention for at der er fugtproblemer med papiruld? Eller er det bare egen teori?

Hej Orla

En af landets største leverandører. Af hvad ?


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis