Hvordan fjerne frost på tagvinduet?

Hei

Fra vår første sal har vi gjennom to takvinduer/loftvinduer, utsikt utover hagen.

Disse vinduene ligger imidlertid mot vest, og på dager med lave temperaturer, forsvinner ikke frosten fra vinduene før solen engang utpå ettermiddagen kikker rundt dette hushjørnet.

Det er litt ergelig, da det nå endelig etter noen år begynner å bli noe pent å se på der ute... 

Jeg forstår jo at man ikke kan unngå at frosten legger seg på vinduene, men finnes det noen gode tips til hvordan man kan fjerne frostlaget hurtigst mulig på morgenen?
Jeg tenker nok at å helle varmt vann nedover vinduet ikke er særlig godt for glasset, og det vil heller ikke være hensiktsmessig å vende vinduet inn (i stuen), for å skrape det med en isskrape...

Har noen av dere vellykkede erfaringer hører vi veldig gjerne :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Det her er kun en tanke ved ikke om det duer. Men på vores sydvinduer har vi sådan en markise her. https://www.youtube.com/watch?v=KryCwwKJlL8 Måske hvis man satte den til om aftenen og så tog den fra når man kom og ville se ud.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Takk for tipset, men det virker litt voldsomt å skulle kjøpe og montere markiser til dette bruket. Og når de da skal rulles inn om morgenen, får man med frosten inn i kassetten, noe som sikkert ikke er godt...

Men til sommerbruk ville det helt klart være en fordel med slike - da blir det som en bakerovn på 1. salen ;-)

Hvis man tørrer et spejl over med opvaskemiddel, så dugger det ikke så meget, Virker også på briller og bilruder. Jeg ved ikke om det virker på din tagvindue, men det var da et forsøg værd. 

Du kunne jo prøve på den ene halvdel for at se virkningen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Vi har i hvertfald meget glæde af dem om sommeren og hvis man alligevel gerne vil ha dem til der var der jo ikke noget forgjort ved at prøve mod frosten. Jeg vil da prøve en dag, men ligenu skal mine chillier ha så meget lys som muligt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
ev elmand skrev den 18-12-2017 18:29:27

Hvis man tørrer et spejl over med opvaskemiddel, så dugger det ikke så meget, Virker også på briller og bilruder. Jeg ved ikke om det virker på din tagvindue, men det var da et forsøg værd. 

Du kunne jo prøve på den ene halvdel for at se virkningen.

Det skal helt klart prøves - takker :-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis