Hvor skal + og - og stel side på en lucas lrs00120 starter med solenoid

Hej. Jeg har et lille problem. søger råd/vejledning til hvor + og - og stel skal side på en Lucas lrs 00120 starter (solenoid-operated) ???

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Plus skal sluttes til indgangen på starterrelæet, minus skal til stel. Minus og stel er det samme, medmindre du mener noget andet med minus. Har du ikke et billede af starteren og de ledninger, skal have sluttet til?

fase

Okay. Tak for svar. Nej, jeg har ikke billed. Men det kan jeg få taget et i løbet af dagen. Vender tilbage med billed 

Så har jeg taget billed. Der en hvid ledning som går op til instrumentbordet. Den sorte ledning går til batteriet. Men hvor skal de side? På starter relæet, er der en lille metal tap til en tønd ledning ved siden af møtreken, hvad er den til ?

Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Annonce

Den sorte ledning fra batteriet skal du skrue fast på den pol med møtrikken på relæet. Den hvide ledning fra instrumentbordet er formentlig fra startnøglen og skal så forbindes til den lille tap ved siden af møtrikken. Den måde, du forbinder tappen med ledningen, er ved at afisolere et stykke af ledningen og presse en kabelsko, som passer til tappen, på.

fase

Ok. Mange tak for svar. Et sidste spørgsmål. Der er en møtrik på selve starteren. Hvad er den til ? man kan se den på nr 2 billed.

Det ser ud til at være stel, og her skal minus fra batteriet forbindes.

fase

Ok. Så forstår jeg bedre. Mange tak. Det er en stor hjælp. Så nu kan jeg forhåbentlig få gang i motoren. Ha en god dag.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis