Jeg kan ikke slukke min radiator, hvad gør jeg?

Hej 

Jeg har fået det problem, at jeg ikke kan slukke for en af mine radiatorer. Jeg har prøvet at udskifte termostaten med én fra en anden radiator, og det hjalp ikke. Jeg har også prøvet at tage termostaten af og sætte en skruetvinger på for at se om det er ventilen den er galt med, men i dette tilfælde slukker den. Egentlig vil jeg bare gerne have at den varmer lidt, i stedet for som om den står på næsten Max (så varm er den med slukket termostat).

Det er i øvrigt en "standard" Rio radiator. Jeg tror at den er ca 2 år - jeg har boet her i 1,5 år men sidste vinter havde jeg det problem at jeg slet ikke fik varmt vand til mine radiatorer i det rum, så der opdagede jeg ikke fejlen.

Er der noget jeg selv kan prøve at gøre inden jeg hiver en vvs'er ud?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tænker det blot er pakdåsen som er defekt.

Prøv at skrue det lille messinghus af, som nålen sidder i. På det bageste af nålen (pakdåsen) sidder en Skive med en låsering. Hvis det er væk eller læderet, kan su ikke regulere ventilen, som sidder længere inde i ventilhuset på røret. Køb en anden.


 

Ingen af de videoer eller instruktioner, der vises, viser, at når man nu har pakdåsen skruet af, så bør man lige mærke efter, om der kommer varme på. Hvis der ikke kommer varme på, bør man lige motionere membranen med f.eks. en tynd skruetrækker, så den kommer løs. Lad derefter ventilen stå åben i en fire fem minutter, så membranen ikke sidder fast mere. Skru derefter pakdåsen fast igen. Hvis låseskiven er væk eller beskadiget, er det uden betydning for funktionen, men stiften bliver nemt væk, så pas på pakdåsen, når den er demonteret.


fase

Tak alle sammen! Det skal jeg prøve når jeg kommer hjem i weekenden!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis