VVS ventil

Hej Kloge hoveder.

I dag da jeg var i kælderen hørte jeg en mærkelig lyd. Det viste sig at være den her ventil (til højre) som med 20-30 sec mellemrum åbner op og lukker en lille mængde vand ud - som om den trykudligner? Der er ikke noget afløb under og området omkring fjernvarmeuniten var plaskvådt, så jeg antager at det har stået på noget tid. Jeg tænker der er noget galt i systemet - nogle forslag???

Den grønne slange er til at fylde vand på fjernvarmeuniten. Røret fortsætter efter ventilen ind i fjernvarmeuniten

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er en sikkerhedsventil. Har den ikke direkte forbindelse til din varmtvandsbeholder?

Når vandet i din varmtvandsbeholder bliver opvarmet, så udvider det sig. Ved udvidelsen stiger trykket i din varmtvandsbeholder. Når trykket bliver lige så stort som din sikkerhedsventils åbningstryk, åbner sikkerhedsventilen og lukker lidt vand ud, således at trykket i beholderen reduceres. Sådan skal det fungere.

Din sikkerhedsventil er ikke helt lovlig. Afløbet fra sikkerhedsventilen skal føres til afløb. Det skal være udført således at man kan se om sikkerhedsventilen drypper.


Søren O

Ja det giver jo meget god mening - jeg undrede mig bare over at anlægget står og plasker vand direkte ud på gulvet, men det er jo som du nævner, fordi der mangler en tilslutning til afløb! Bare mærkeligt at den ikke er ført til afløb - det er jo et ældre anlæg, så det må jo være en tilbagevendende sekvens. Jeg har kun boet her 1 år, så jeg kender ikke anlæggets historik, men jeg må lige fange VVS'en så der kan komme styr på det.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis