Isolering af skunk og skråvæg

Jeg påtænker at renovere vores første sal et rum af gangen. Huset er fra '36 og der er ingen dampspærre i dag. I skunken og skråvægge er der 100mm isolering og 300mm på loftet. 

Jeg vil gerne beholde skillevæggene. Tænker at sætte 150mm isolering udvendigt på skunkvæg. Sætte dampspærre op indvendigt, der går fra skunkvæg over stråvæg og loft. For at sætte 70mm isolering indvendigt på skunkvæg og skråvæg. Afsluttes med fermacell eller gips på skunkvæg, skråvæg og loft. 

På denne måde kommer der godt nok ikke dampspærre bag ved skillevæggene. Er det et problem?

Bør jeg nedtage tapet på skunkvæg og skråvæg inden?

Vil det være lige så nemt at brække den gamle skråvæg og skunkvæg ned? 


Morten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det let at komme ind i skunk er det ok at efterisolere der. Så mister du jo ikek gulvareal. Husk at der skal opretholdes 50 mm luft gennemgang hele vejen op under taget også forbi skråvægge. 

Du bør nedtage evt. gips plader på skunk og skråvægge for at komme til at lave det ordentlig. Så kan du montere den nødvendige isolering , dampspærre og ny gips. 

Så skærer du et stykke af gips beklædning væk på skillevæggen så det kommer til at passe med den nye ydervæg. Der får du måske mulighed for at dampspærre fra de 2 rum kan nå hinanden hen over forskalling. Der hvor det ikke lykkes må den klæbes på så godt som mulig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Og pudset på rørvæv betyder stort set damptæt i sig selv hvis de er i orden. Så bør du ikke lave ny dampspærre, da man ikke bør have 2 x dampspærre. Den indvendige isolering på skråvægge bør ikke overstige 1/3 af hele isoleringstykkelsen. Så hvis du allerede har 150 mm i skråvægge er det ok at isolere indvendigt med yderligere 50-70 mm

På ydersiden i skunken må du boltre dig lige så meget du vil. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis