Automatisk styring af fjernvarme ventil

Hej,

Jeg forsøger at finde en løsning til en motor styring af en shunt ventil på mit fjernvarme anlæg. den skal være analog styret. Min Shunt ventil er meget lig en alm radiator ventil. Kender ikke meget til produkter der kan fås til dette, men håber der er nogen der kender til sådanne produkter.

Jeg er ved at lave et vejrkompensations anlæg, for optimal ydelse af fjernvarmen.

Mvh

Kim Mortensen

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bygger du selv en regulator med vejrkompensering og er kun på udkig efter en motorventil? 

Du skal dimensionere ventilen efter behov for volumenstrøm og beregne ventilkapacitet. Ventilkenlinien er også rart at tage i betragtning.  
http://dk.varme.danfoss.com/PCMFile...greber.pdf

Så skal du have en ventilaktuator ovenpå. Aktuatoren skal selvfølgelig have moment nok til ventilen og skal levere den form for bevægelse som ventilen nu kræver..
Samson, Belimo, Danfoss AMV eller eller eller er fabrikanter af sådan noget grej. De vil typisk have et 0...10V eller 4...20mA signal og noget kraft. Ved de små dimensioner kan du også bare bruge en termoaktuator som Danfoss TWA. 

Danfoss, Samson Trovis, .... Klimastater med solide PI regler findes rigeligt.  

Husk ALT undtagen tidsstyring kan man nemt løse med hydrauliske regulatorer. 

Tak,

Det skal være noget der er styret af 4-20 eller 0-10 signaler. Der er allerede hooket PLC op der laver data opsamlinger, så jeg mangler lige set sidste step.

Mvh

Kim Mortensen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis