Udestuegulv ?

Jeg er ved at bygge en ny udestue uden opvarmning, dog med noget isolering (Forår/Efterår). Fundament er støbt og nu starter opsætningen. Med hensyn til gulvet, havde jeg planlagt:

 Lidt ned-gravning, fjernelse af gamle fliser, afretning, pålæg af 100mm flamingo isolering og herpå 0,2mm fugtspærre. Ovenpå dette lægges en 15mm tag/gulvplade af krydsfinner (til udendørs brug). 

Nu var det så meningen at lægge en Vinyl-Plank, og nogle af de nye vinyl-plank er jo 100% kunststof uden træfibre og anbefales til badeværelser og dermed meget modstandsdygtig overfor fugt. 

Men ingen vil garantere eller anbefale denne løsning, da temperatursvingene er for store i en udestue.

Jeg er så blevet anbefalet at bruge en almindelig gulvplank i en mellem kvalitet og udskifte den om 7-8år, men denne løsning er jo meget følsom for fugt.

Findes der andre belægninger/løsninger?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må have gravet så meget ud, at der er plads til sand. 5 cm sand, ovenpå en dug feks til ukrudt. Den bremser opstigende fugt og klarhed fra jorden. Derpå Sundolitplader. Men med en strimmel eternit hele vejen rundt langs bundremmen og et stykke ned. Det holder mus og rotter ude. Randisolering op til gulvhøjde tar træk. I stedet for wannabe gulv, ville jeg simpelthen lægge et terrassegulv (har selv gjort det) i en pæn planke. PS træk lige en rulle rillerør rundt langs kanten. Så er du forberedt når konen siger: de ku nu have været dejligt med en lampe lige der.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis