El forzinket pressrør til åben ekspantion?

Hej

Skal sætte en ny radiator op og vil gerne lavet det i press men... må man bruge el forzinket rør til et anlæg med åben ekspantion?

Tror desværre godt jeg kan regne svaret ud men vil lige være sikker for det er godt nok en del billigere end rustfrit ;-)

Mvh

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Selv i varmeanlæg med åben ekspansion, regnes vandet for at være "dødt", dvs uden ilt. Derfor kan man tillade sig og blande alt  rør/fittings som man lyster da der ikke sker nogen nævneværdig tæring på anlægget.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Normalt bruger man sorte rør altså jernrør der er ubehandlede. Men om de passer til presse fittings er noget helt andet. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Det kan du godt sagtens. Men det kræver en press  maskine og med kæber der passer til fittingsen.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tak for svarene, har også lige talt med en "gammel" VVS'er der siger at de plejer at bruge de el-forzinkede.

Det sjove ved det er at hvis man kigger her: https://catalog.geberit.com/File_Co...157956.pdf

Så skriver de at det kan bruges til rumvarme men kun i lukkede systemer (note 2)

Hvilke åbne "rumvarme" systemer findes der hvis åben ekspansion regnes for lukket? ..

Anyway jeg tager chancen ;-)  

Jan E skrev den 12-12-2017 11:24:24

Tak for svarene, har også lige talt med en "gammel" VVS'er der siger at de plejer at bruge de el-forzinkede.

Det sjove ved det er at hvis man kigger her: https://catalog.geberit.com/File_Co...157956.pdf

Så skriver de at det kan bruges til rumvarme men kun i lukkede systemer (note 2)

Hvilke åbne "rumvarme" systemer findes der hvis åben ekspansion regnes for lukket? ..

Anyway jeg tager chancen ;-)  

 Et lukket system, hvad angår varmeanlæg med expansion, er når anlægget er udstyret med en expansion med bælg, dvs anlægget køre med et tryk der er højere/større end det vandet i anlægget er i stand til at generere ved naturens kraft (tyngdeloven).

Hvad omtalte firma mener med deres fodnote bliver du nok nødt til at spørge dem om direkte.

Du kan roligt tage chancen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis