Jan E skrev den 12-12-2017 11:24:24
Tak for svarene, har også lige talt med en "gammel" VVS'er der siger at de plejer at bruge de el-forzinkede.
Det sjove ved det er at hvis man kigger her: https://catalog.geberit.com/File_Co...157956.pdf
Så skriver de at det kan bruges til rumvarme men kun i lukkede systemer (note 2)
Hvilke åbne "rumvarme" systemer findes der hvis åben ekspansion regnes for lukket? ..
Anyway jeg tager chancen ;-)
Et lukket system, hvad angår varmeanlæg med expansion, er når anlægget er udstyret med en expansion med bælg, dvs anlægget køre med et tryk der er højere/større end det vandet i anlægget er i stand til at generere ved naturens kraft (tyngdeloven).
Hvad omtalte firma mener med deres fodnote bliver du nok nødt til at spørge dem om direkte.
Du kan roligt tage chancen.