Luft til luft defroster meget ofte

Hejsa.

Vi har købt en luft til luft varmepumpe, som kostede omkring de 20.000 kr,- inkl. montering. Det er en model som denne:

http://jpklima.dk/produkter/luft-til-luft-varmepumper/panasonic-klimaanlaeg/

Vi er dog blevet en smule skuffet over den, derfor har jeg et spørgsmål til andre som har en luft/luft varmepumpe.

I løbet af en time kan varmepumpen sagtens defroste 3 gange. Det betyder der blæser koldt luft ind i stuen i ca 5-7 minutter, og den bruger kamp KW for at komme i gang igen.

Da vi boede til leje for nogle år siden var der også installeret en luft til luft varmepumpe. Vi mindes ikke den nogensinde blæste kold luft ind, og den defrostede så mange gange.

Hvad er andres erfaringer med det?

Mvh Mads

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lyder som om du skal have fat i kølefætteren igen...

Lyder som manglende kølemiddel, eller at føleren i udedelen er placeret forkert.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Hvilken udetemperatur er registreret når den opfører sig som beskrevet ?

Bjarne


 

Når den afrimer så stopper inverteren (indedelen) med at blæse , på en kold frost aften/nat afrimer den ca 2-4 gange og det vare 5- 10 min. 

Der er noget helt galt her , den skal ikke blæse kold luft , når den afrimer , og den rimer meget hurtigt til , det kan tyde på manglende kølemiddel , er den blevet trykprøvet kølemidlet er ekstremt tyndtflydende , så man skal være helt sikre på at rørsamlingerne er 100% tætte.

Der må være garanti på både installationen og selve V.P.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis