Montering af indmuringsdåse

Hej alle elektrikkere! Er der nogen af jer der har earfaring med at monterere indmuringsdåser i brandskum? (uden skruer). Hvordan virker det, og holder det? tak på forhånd.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det har jeg ingen erfaring med og kunne aldrig komme i tanker om det. Indmuringsdåser skal mures ind med mørtel eller lign. Byggeskum / brandskum eller hvad man nu kalder hører ikke hjemme i den forbindelse. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg ville heller ikke være tryg ved skum.
I vores sidste hus, blev et dørtrin "skummet" på plads af nogle uduelige håndværkere (hvis jeg havde set det da de lavede det, havde de fået at vide at det var en om'er).
Efter et halvt år begyndte lortet at knirke, fordi træet selvfølgelig giver sig, og det gør skummet ikke, men slipper sit tag...
Nu er det selvfølgelig ikke det samme med en dåse, men tænk på at der alligevel også er en mekanisk påvirkning, specielt stikkontakter, hvor man hiver i ledningen for at trække stikproppen ud, og man skulle jo nødig hive dåsen ud af væggen i stedet for    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Indmuringsdåser murer man selvfølgelig fast med mørtel, hvad ellers.


fase

Brandskum lyder også som en forholdsvis dyr løsning til montering af en dåse... Mørtel koster ikke mange ører at røre sammen i en lille spand. Har du først taget hul på en dåse brandskum, mener jeg det hele skal bruges inden for kort tid.


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Annonce

stik kontakter skal altid mures fast. skum er helt sikkert noget juks.

kan man komme til at snige 2 skruer og plugs i samtidig med, så holder det for evigt.

Det samme gælder afbrydere, her behøver man dog ikke skrue dem fast.

Jeg har vist aldrig brugt plugs og skruer i forbindelse med indmurings dåser. Hvis der kommer mørtel bagved dåsen også så holder det altid. Kun et par søm til at stabilisere den hvis der er rør eller kabler der vil tvinge den et andet sted under tørreprocessen hen end planlagt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Man vander hullet godt og grundigt ud , kommer en klat mørtel ind i hullet , trykker dåsen fast i mørtelen , så der er mørtel omkring dåsen , ingen skuer , kun hvis det er et stift rør kan det få et par søm i en fuge for at holde det på plads . resten ordner mureren når han pudser.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis