At tilkoble gammel vhs via scartkabet til nyt tv uden scartstik.

Har lige købt et nyt Samsung ue49mu6195xxc hos elgiganten, og vil gerne have sat min videomaskine til tv.

Hvordan mon det er muligt?

mvh jensviggo


jvk
Har lige købt et nyt Samsung ue49mu6195xxc hos... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Med denne scart>rca adapter kan du koble din vhs til tv https://www.av-connection.dk/?PGr=9994

du skal bruge det stik med 3 ledninger i rød/hvid som jo er lyden og den gule som er video signalet .

Du kan ikke få rgb signal men det er den billigste måden og få vhs maskinen til dit tv, du skal stadig manuel vælge signal kilde

der findes også den forkromede løsning som er scart > hdmi :https://www.av-connection.dk/?PGr=7388

De 2 kabler på dit billed hvis begge bruges samtidig kan man få componemt video : 

https://en.wikipedia.org/wiki/Component_video


Iøvrigt er det en god ide lige og læse og disse stik i din manual der er de vist og beskrevet 

Det er faktisk alt sammen vist på klistermærket der hedder "Component In".


Hvis jeg ikke har haft problemer, har jeg det nu. Mit nye tv er nu installeret og virker perfekt.

Her til morgen da jeg tændte det, alt perfekt. Så dukkede der en ny app op på min telefon fra mit samsung tv hvor jeg kunne skrue op op og ned og tusind ting andre, men jeg må ha trykket på noget forkert, for nu kan jeg ikke se tv mere. På skærmmen står der: midlertidig afbrydelse -vi beklager.

Jeg kan ikke få noget noget frem med fjernbetjeningen. Jeg har prøvet at slukke og tænde igen. Hjææælp


jvk
jensviggo skrev den 13-12-2017 08:53:11

Hvis jeg ikke har haft problemer, har jeg det nu. Mit nye tv er nu installeret og virker perfekt.

Her til morgen da jeg tændte det, alt perfekt. Så dukkede der en ny app op på min telefon fra mit samsung tv hvor jeg kunne skrue op op og ned og tusind ting andre, men jeg må ha trykket på noget forkert, for nu kan jeg ikke se tv mere. På skærmmen står der: midlertidig afbrydelse -vi beklager.

Jeg kan ikke få noget noget frem med fjernbetjeningen. Jeg har prøvet at slukke og tænde igen. Hjææælp

 Er det ikke bare en besked fra udbyderen af antennesignalet og dermed ikke har noget at gøre med Scart til HDMI konverteringen ? 

Håber du har fået dit signal igen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Nej det har intet med oprindelig spørgsmål at gøre, men på min Samsung telefon stod der "the phone is lagging" hvad så end det betyder? Jeg lavede en reset af telefonen og problemet var løst.


jvk
jensviggo skrev den 14-12-2017 07:44:20

Nej det har intet med oprindelig spørgsmål at gøre, men på min Samsung telefon stod der "the phone is lagging" hvad så end det betyder? Jeg lavede en reset af telefonen og problemet var løst.

 Nå, ok. Troede i min naivitet det var en tekst på flimmeren du læste op.

Men hvad fejlmeldingen reelt betyder eller står for burde du kunne læse i enhedens betjeningsvejledning. Selve teksten kan oversættes nogenlunde som "telefonen slæber/er bagefter/er isoleret" eller "telefonen stopper".

Fik du Scart til HDMI konverteringen til at fungere ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Afventer kabel med posten. Men det var nu scart til Phone. 


jvk

På bagsiden af mit nye samsung tv er der to phone udgange. gul og blå. forbinder jeg den gule med min ekstern subvuffer kommer der ingen lyd ud. Mit tidligere tv Grundig var der osse udgange til ekstern højtaler. Det virkede ligeledes med mit gamle samsung, ingen problemer.

Har nogen en løsning


jvk

Hvis de blå/gule stik er dem, som du tidligere har vist billeder af, er det indgange og ikke udgange - så dem få du ikke noget lyd ud af.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis