Efterisolering og dampspærre ??

Hej.

Jeg skal også have efterisoleret min 1.sal som PT er uudnyttet - den skal renoveres og inddrages helt til beboelse om nogle år ( 6-8 år).
Er som nogle ved, igang med at renovere stueplanen og fandt i den forbindelse ud af, at i stuen og et værelse er der ingen isolering & dampspærre i etageadskillesen ( sænkede lofter ) Værelset er ikke noget problem - loftet faldt ned *G* af sig selv, så der bliver isoleret + dampspærre + nyt loft.
MEN spørgsmålet er så med 1.salen : Kan jeg rulle 200 mm isolering ud på gulvet eller skal der ligges en dampspærre under ? Kan det ikke blive et problem med en "dobbelt" dampspærre nogen af stederne?? Eller hvad gør jeg lige med det ??

Gulvet skal fjernes på 1.salen når den engang skal renoveres, men af "arbejdshensyn" vil jeg gerne lade det ligge indtil da. Jeg bibeholder også et enkelt gammelt værelse deropppe til opbevaringsrum ( frostfrit ) og "gæsteværelse"

Håber jeg fik forklaret mig forståeligt nok smile)

Stine
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
forstår ikke hvor du skulle få dobbelt dampspærre?
Hej.

I lidt over halvdelen af huset er der sat nye lofter op, i den forbindelse er der isoleret og sat dampspærre op nede fra stueplan. Hvis jeg så ligger dampspærre ud over hele gulvet på 1.salen og derpå isolering vil jeg jo få en "dobbelt" dampspærre i ca. ½delen af huset. Dvs. der vil være en dampspærre på hver side af etageadskillelse.
Håber det var forklaret lidt mere forståeligt smile
Forstår ikke hvorfor du vil ligge en dampspærre mere?
Der behøves normalt ikke dampspærre i etageagskillelse. Og det eks. stueetage loft er rigeligt, hvis det er pudset som normalt i ældre huse. Og når du nu vil bruge loftet, er det jo et opvarmet rum. Men du må have dampspærre i taget (lige bag inderbeklædningen.) Dampsærre er jo det der sikrer mod at den fugtige inderluft kondenserer, når den møder den kolde yderluft.

klassikeren
Hej Stine.

Med sådan en hus renovering kommer du sikkert ud for flere spørgsmål vedr. isolering, men jeg kan "varmt" anbefale at kontakte rockwool telefon nr. 46561616, der kan du spørge om at få "den lille lune" tilsendt - det er en lille folder der omhandler isolering af huse, der er næsten alle former for isolering beskrevet, og de findes i flere udgaver, også en folder der hedder efterisolering til husbehov.
Du kan også kikke ind på på www.rockwool.dk
Jeg håber at det kan hjælpe dig lidt på vej.

Mvh. Henrik.

henrik1

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis