Klinker til garage gulv

https://www.jemogfix.dk/klinke-aros-grafitgraa-30-x-60-cm/4160/9041598/

Eller denne 


https://www.jemogfix.dk/klinke-etna-antracit-30-x-30-cm/4160/9036780/


Er de gode til et 64 kvm garagegulv 

Uden gulvvarme 

Kan den holde til man køre på dem ?!


Mvh Morten 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Klinkerne kan holde hvis disse er fuldklæbes 100 % til gulv.

Hilsen Martin


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Hej Morten,


Jeg har kørt og repareret biler på https://www.jemogfix.dk/klinke-etna...0/9036780/ 

i 3 år nu og jeg har ikke så meget som et skår i en klinke. Jeg har derimod lidt problemer med flyverust da jeg engang imellem skærer lidt jern i et tilstødende lokale og er man ikke lige obs på at få den slags skæreaffald væk så er det nærmest umuligt at få af fliserne. Det ætser nærmest ned i fliserne. Men ellers er det da en fornøjelse med klinker på garagegulvet :-)




Hundefar

Tror du den anden flise kan holde til det 

Da jeg bedst kan Li den 

Mvh Morten

Ja, så absolut da, men som en anden skrev så skal du være påpasselig med at få spartel under hele flisen.


Hundefar

Annonce

Og ja det skal gøres med tandspartel. Og når man skriver under hele flisen så er det altså ikke de små striber imellem som tandspartelen laver der giver problemer. Det er hvis der er dele af flisen der slet ikke berører fliselimen. Så for kontrol når du har lagt en normal flise ned ( Altså ikke bedre end de andre ) så trækker du den op igen og kigger på bagsiden om rillerne har nået flisen på hele arealet. 

Hvis der er problemer så trækker du med tandspartel både på gulvet og på bagsiden af hver enkelt flise, men i retning så striber ikke løber parallel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har en 3 eller 4 gange lagt fliser til 60/70 kr incl moms, som bygherre selv har leveret. Men jeg må sige at jeg ikke har været imponeret over kvaliteten.  De er ikke særlig ensartede i størrelse, nuance, i det hele taget så det lidt billigt ud.  Men det var det jo så også. Den ene slags ville jeg vove og påstå at jeg kunne ridse med en negl og knække med hænderne. Det var så heldigvis en væg flise. De typer du har vist er klasse 5 og burde kunne holde da de sikkert er omkring de 10 mm i tykkelse som jeg ville synes er minimum hvis de er ordentligt fuld klæbet. Men vær forberedt på at fliser i det prisleje ikke er så ensartede da de sandsynlige ikke er 1 sortering. Men du kan jo spørge i forretningen hvilken sortering det er.  Den type bygge markeder er tit aftagere af 2 sortering men hvis de sælger dem som 1 sortering, kan du godt stille krav om en hvis ensartethed.  


km
kmflisemester skrev den 10-12-2017 07:14:46

Jeg har en 3 eller 4 gange lagt fliser til 60/70 kr incl moms, som bygherre selv har leveret. Men jeg må sige at jeg ikke har været imponeret over kvaliteten.  De er ikke særlig ensartede i størrelse, nuance, i det hele taget så det lidt billigt ud.  Men det var det jo så også. Den ene slags ville jeg vove og påstå at jeg kunne ridse med en negl og knække med hænderne. Det var så heldigvis en væg flise. De typer du har vist er klasse 5 og burde kunne holde da de sikkert er omkring de 10 mm i tykkelse som jeg ville synes er minimum hvis de er ordentligt fuld klæbet. Men vær forberedt på at fliser i det prisleje ikke er så ensartede da de sandsynlige ikke er 1 sortering. Men du kan jo spørge i forretningen hvilken sortering det er.  Den type bygge markeder er tit aftagere af 2 sortering men hvis de sælger dem som 1 sortering, kan du godt stille krav om en hvis ensartethed.  

En lidt ældre tråd, men jeg overvejer selv at få lagt 30*60 fliser fra Jem og Fix i min garage.
Klinke Aros - grafitgrå - 30 x 60 cm

Umiddelbart tænker jeg også at kvaliteten af fliser til 60-90kr/kvm ikke er ligeså god, som fliser til 200/300kr/kvm.
Men har en smule nuanceforskel så meget at sige i en garage? 

De har ikke fliser mere i Jem og Fix 

Ja altså det er smag og behag jeg synes det ser forfærdeligt ud. Det kommer til at ligne det det er. Noget billigt fra Jem og fix. 

Men er du sikker på at de kan holde til det vrid der kommer fra dækkene når man drejer hjulene. Erfaring fra bilforhandlere viser at der skal en speciel måtte under fliserne til at opfange de spændinger der komme. 

Hvis bilen bare kan køre lige ind vil der nok ikke komme nogen spændinger men jeg ville ikke lægge en fra Jem og fix. 


km
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også