Nedsivningsanlæg

Hej :D jeg har et problem...

I huset er der nedsivnings anlæg... men det resultere nu i at, vores vask ikke suger.. den er "stoppet" uden af være det pga alt det regn og det hele er vådt.. 

Er der noget jeg kan gøre???


Valle :D
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Nu skriver du ikke hvilket nedsivningsanlæg du har. Så derfor er dt svært at se mulighederne. Men dengang vi havde vores gamle anlæg havde vi særligt om efteråret besvær med at komme af med vandet. Vores anlæg var det traditionelle med septictank til toilettet og en sivebrønd. Hertil løb vand fra septictank og den øvrige husholdning. Den kunne så ikke mere  til sidst ( inden vi fik råd til et nyt anlæg) gjorde jeg det at jeg købte en dykpumpe hos harald nyborg som jeg dumpede ned i sivebrønden. pumpen blev sat med et reb så den hele tiden bare tog det som sivebrønden ikke kunne ta. Slangen fra pumpen blev lagt over i et krat så man ikke kom til at gå i det.  Hvis du kan bruge den løsning så køb også en vintermåtte som det kan sive ned under hvis det bliver frost. Da vi så fik nyt anlæg viste det sig at vores jordbund ikke var særlig velegnet til nedsivning. Jeg ansøgte så om tilladelse til at lave en nedsivning oven på jorden ( sandmile ) der bliver vandet så pumpet hen, og selv nu i dette våde efterår har vi ikke problemer. Det skal siges at vi bor højt og at der aldrig er problem med at få regnvandet bort. det var i 90cm dybde at det var et problem.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Mange tak for svaret og ja kan godt se det er lidt mangelfuldt jeg må ud med en Dykpumpe XD


Valle :D
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis